آغاز فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

هواشناسی استان برای امروز و فردا وزش باد شدید تا خیلی شدید، در برخی نقاط طوفان و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و در برخی مناطق بارش باران، تگرگ و برف را پیش بینی کرد.

نخعی کارشناس هواشناسی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در یک ساعت گذشته در طبس کاهش دید افقی تا ۳ هزار متر رسیده و پدیده گرد و غبار هم گزارش شده است.

 او افزود: در شب و روز گذشته هم بارش باران در عشق آباد طبس ۲ میلیمتر و در فردوس، طبس و معدن قلعه زری خوسف کمتر از یک میلیمتر گزارش شد.

نخعی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی برای امروز هم وزش باد شدید تا خیلی شدید، در برخی نقاط طوفان و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

کارشناسی هواشناسی استان با بیان اینکه اغلب مناطق استان از عصر امروز تا قبل از ظهر فردا تحت تاثیر سامانه بارشی خواهند بود افزود: شدت بارش‌ها برای نوار شمالی و مناطق شمال غرب استان، بیشتر و به صورت رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود.

نخعی از دیگر پدیده‌های پیش رو برای امشب را بارش تگرگ و در ارتفاعات برف پیش بینی کرد و گفت: افزایش دما برای امروز در استان ادامه دارد، اما از اواخر امشب تا صبح جمعه کاهش دمای هوا محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود که برای صبح فردا (پنج شنبه ۸ اسفند) و صبح جمعه سرما و یخبندان شبانه هم در منطقه قابل انتظار است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار