رئیس کمیسیون اروپا: پس از برگزیت فرصت‌های اتحادیه اروپا کم نمی‌شود

فن‌در لاین پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه فصل جدیدی را در مسائل جهانی آغاز کرده و فرصت‌های آن کاهش نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه به شکل یک نیروی متحد، فصل جدیدی را در مسائل جهانی آغاز خواهد کرد و خروج انگلیس فرصت‌های اتحادیه اروپا را کاهش نخواهد داد.

فن در لاین در این خصوص گفت: «تجربه‌ به ما آموخته که قدرت در انزوای پرزرق و برق نیست، بلکه در اتحاد منحصر به فرد ما قرار دارد. هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید ۲۷ کشور را با ۴۴۰ میلیون نفر جمعیت بیابید که  به ۲۴ زبان مختلف صحبت کنند و در عین حال به یکدیگر متکی باشند. جای هیچ شک و تردیدی نیست که با اجرایی شدن برگزیت چالش‌هایی که اروپا با آن روبروست و همچنین فرصت‌هایی که برای آن فراهم است کاهش نمی‌یابد.»

فن‌در لاین در ادامه اضافه کرد برگزیت برای ۲۷ کشور باقی‌مانده در اتحادیه اروپا «فرصتی که یک بار برای یک نسل» به دست می‌آید را فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اروپا در حل و فصل چالش‌هایی مانند تغییرات آب و هوا‌یی، انقلاب دیجیتالی، مدیریت مهاجرت و ایجاد مشارکت‌های قدرتمند در سراسر جهان پیشتاز است.

انگلیس پس از جنجال‌های فراوان سرانجام پس از ۴۷ سال به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. بر این اساس، پس از گذشت بیش از سه سال کشمکش سیاسی، کناره‌گیری دو نخست‌وزیر و برگزاری ده‌ها تجمع اعتراضی، برگزیت اجرایی شد و به این ترتیب انگلیس به نخستین کشوری تبدیل شد که اتحادیه اروپا را ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار