توزیع علوفه و دان پاشی برای حیات وحش و پرندگان در خراسان جنوبی

حدود دو تن علوفه و ۲۰۰ کیلوگرم دان در دو روز برفی خراسان جنوبی، برای حیات وحش و پرندگان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در دو روز گذشته که بارش برف و دان پاشی و باران در استان شدت گرفت، دستیابی وحوش و پرندگان به غذا سخت‌تر شده که حدود دو تن علوفه و حدود ۲۰۰ کیلوگرم دان با تلاش محیط بانان و دوستداران حیات وحش در مناطق حفاظت شده درمیان، سربیشه، منطقه شکارممنوع لشکرگاه و برخی مناطق آزاد در شهرستان قاین توزیع شد.

او  با بیان اینکه در فصل سرما حیات وحش برای تامین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی منازل انسانی نزدیک می‌شوند افزود: توزیع علوفه در منطقه برای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم است.

اکبری با اشاره به تداوم سرما و یخبندان شبانه تا پایان هفته گفت: محیط بانان در مناطق مختلف استان در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه مردم استان می‌توانند در قالب نذر طبیعت از محیط زیست حمایت کنند افزود: امسال مردم ۱۲ مخزن ذخیره آب برای حل مشکلات کم آبی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل اهدا کرده اند.

او گفت: امیدواریم با ادامه روند بارندگی‌ها تا پایان امسال برخی مشکلات حیات وحش در زمینه کمبود علوفه و کم آبی کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به سوء استفاده برخی افراد متخلف شکار و صید در شرایط سخت آب و هوایی که وحوش به جوامع انسانی به خصوص روستا‌ها نزدیک‌تر می‌شوند اشاره کرد و گفت: از هم استانی‌ها به ویژه روستائیان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه مشکل، مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند و یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

از ابتدای فصل سرد تاکنون ۵ تن علوفه در چند نوبت برای تغذیه وحوش در مناطق حفاظت شده درمیان، سربیشه، زیرکوه و قاین و همچنین حدود ۶۰۰ کیلوگرم دان در زیستگاه‌های پرندگان این شهرستان‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.