آغاز بارش‌ها از امشب در خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اواخر وقت امشب تا عصر فردا بارش باران پیش بینی می شود.

آغاز بارش‌ها از امشب در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس اطلاعیه جوی صادر شده از اواخر وقت امشب تا عصر فردا بارش باران به صورت ملایم و خفیف و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

 او افزود: این بارش‌ها در برخی نقاط نیمه شمالی از جمله بخش‌هایی از شهرستان‌های قاین، سرایان، زیرکوه و فردوس می‌تواند سبب جاری شدن رواناب شود.

لطفی بیان کرد: در این مدت گاهی رعد و برق، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان اظهار کرد: همچنین از روز جمعه تا ظهر شنبه (۱۴ دی) شرایط جوی آرام است و از بعدازظهر شنبه به تدریج با ورود موج بارش جدید رگبار و رعد و برق از سمت غرب استان پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در شروع بارش، احتمال اختلال در تردد و احتمال وقوع رواناب در برخی نقاط از جمله در نوار شمالی استان تا عصر روز چهارشنبه (۱۱ دی) قابل پیش بینی است.

لطفی پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی و عدم اتراق و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی را توصیه کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۴- درجه، سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۲ درجه، گرمترین شهر استان بود.

دمای هوای بیرجند هم در شبانه روز گذشته بین ۳- و ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شد که امروز پیش بینی می‌شود با ۲ درجه کاهش به ۱۴ درجه بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار