برای خوابی راحت از لحاف های سنگین استفاده کنید

مدت ها است استفاده از لحاف دیگر رواجی ندارد اما بعد از خواندن این مطلب راغب خواهید شد از همان لحاف های قدیمی استفاده کنید.

برای خوابی راحت از لحاف های سنگین استفاده کنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قدیم در بیشتر خانه‌ها لحاف‌ها و پتوهای سنگین و بزرگی وجود داشت، لحاف‌ها و پتوهایی که وقتی روی خودتان می‌کشیدید سنگینی آن‌ها را کاملا حس می‌کردید اما پتوهای جدید، معمولا سبک هستند. حالا شاید برایتان جالب باشد که بدانید تحقیقات اخیر روان شناسی ثابت کرده که هرچه پتویی که هنگام خواب از آن استفاده می کنیم و روی خودمان می‌کشیم، سنگین‌تر باشد به انسان احساس آرامش بیشتری می دهد و باعث کاهش اضطراب و بی‌خوابی می شود. در این بین، شما باید وزن پتوی خود را متناسب با وزن خودتان انتخاب کنید.

    تحقیقات چه می‌گوید؟

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، جامعه آماری زیادی را پوشش نمی‌دهد اما همین آمارهای محدود نشان از تاثیر سنگینی پتو بر کیفیت خواب دارد. محققان به مدت دو هفته از ۳۱ زن و مرد که دچار بی خوابی بودند، خواستند که از پتوی سنگین استفاده کنند و نکته قابل‌توجه بعد از دو هفته این بود که آن‌ها خواب راحت‌تر و اضطراب کمتری را تجربه می‌کردند.

بیشتر آن‌ها بیان می‌کردند که پتوی سنگین به آن‌ها حس امنیت و راحتی می‌دهد و باعث کاهش اضطراب و استرس آن‌ها می‌شود. در ضمن چنین پتوهایی باعث کاهش دردهای عضلانی مزمن در فرد می‌شود اما باید این موضوع را نیز مد نظر داشت که عوامل دیگری در کیفیت خواب فرد تاثیر دارد مثلا این‌که اتاق خواب فقط مخصوص خواب با دمای مناسب باشد و نور اتاق زیاد نباشد.

 

منبع: خراسان

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.