اضطراب نقش مهمی در بروز بی خوابی دارد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اضطراب و استرس نقش موثری در بروز بی خوابی‌های شبانه دارد.

اضطراب نقش مهمی در بروز بی خوابی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فاطمه فرهودی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنگره ملی خواب، گفت: استرس‌های ناشی از زندگی شغلی و فردی نقش موثری در بروز بی خوابی و یا اختلال در خواب فرد دارد و برای رفع آن باید در ابتدا عوامل زمینه ساز این مشکل بررسی و مرتفع شود تا روند درمان سرعت بیشتری داشته باشد.

این پزشک متخصص روانپزشکی با بیان اینکه ابتلا به بیماری‌های جسمانی نظیر قلبی، گوارشی و سیستم ادراری نیز می‌تواند در بروز اختلال خواب موثر باشد، تصریح کرد: بی خوابی‌های مکرر در کیفیت زندگی فرد و هوشیاری وی در طی روز نیز اثر گذار است و باید به شکل اصولی و علمی درمان شود.

وی تصریح کرد: اگر فردی در طول شب خواب مناسبی نداشته باشد به طور حتم نمی‌تواند در روز تمرکز و هوشیاری کافی را داشته باشد. همچنین در روابط اجتماعی نیز ممکن است پرخاشگر شود.

دکتر فرهودی با بیان اینکه سن و جنسیت در بروز اختلال خواب تاثیر گذار است، افزود: با افزایش سن بروز مشکلات خواب بیشتر می‌شود و در این میان زنان بیشتر از مردان درگیر این مسئله می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از افراد ممکن است در هنگام مواجه شدن با یک مشکل فورا بیخواب شوند که این امر در واقع نشان دهنده این است که متابولیسم سیستم عصبی فرد دچار مشکل است و به نوعی در معرض INSOMNIA و یا بیخوابی قرار می‌گیرند.

کنگره ملی خواب طی روز‌های ۲۷ الی ۲۹ آذر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در محور‌های بیخوابی و کم خوابی، پرخوابی/ نارکولپسی، خواب و اختلالات ریتم سیرکادین، اختلالات خواب و مشاغل، اختلالات تنفسی حین خواب، خواب در کودکان، خواب در سالمندان، اختلالات حرکتی حین خواب/ سندروم پای بیقرار، پاراسومنیا، خواب در بیماری‌های طبی و جراحی، خواب در بیماری‌های روانپزشکی، علوم اعصاب شناختی و خواب، نقش طب مکمل و تلفیقی در خواب، کاربرد انفورماتیک پزشکی در اختلالات خواب، کاربرد فناوری در اختلالات خواب، اختراعات در حوزه علم خواب در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.