درخواست ۶ سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

۶ درخواست برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی از آغاز امسال تاکنون به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ارائه شده است.

درخواست ۶ سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفری گیو مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان گفت: این درخواست‌ها از کشور‌های چین ،  آلمان و استرالیا بود که بیشترین آن‌ها مربوط به اتباع کشور چین است.

او  افزود: ۴ درخواست در زمینه صنایع معدنی ، یک درخواست در حوزه کشاورزی و یک درخواست در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

جعفری گیو تصریح کرد: ۱۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی هم اکنون به مبلغ مصوب ۳۹۶ میلیون دلار دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی فعال در استان است که از این تعداد ۸ طرح در حال بهره برداری و ۶ طرح در حال ساخت یا پیگیری است.

مدیر کل اقتصاد و امور دارایی استان، میزان کل سرمایه گذاری خارجی جذب شده استان را تاکنون بیش از ۸۷ میلیون دلار برای ۱۱ طرح اعلام کرد و افزود: امسال ۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار برای دو پروژه نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف و سربیشه سرمایه گذاری جذب شد.

او ادامه داد: نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی سربیشه با سرمایه گذاری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از کشور چین ، مرداد با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و احداث یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر نیز در این شهرستان با سرمایه گذاری چین‌ها در حال پیگیری است که زمین این طرح به سرمایه گذار، واگذار و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

جعفری گیو با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی ریخته گری چدن خاکستری در شهرک صنعتی خوسف با سرمایه گذاری بیش از ۸ میلیون دلاری سرمایه گذار چینی افزود: این واحد هم اکنون در حال تولید آزمایشی است و با تکمیل شبکه گاز شهرک صنعتی، پیش بینی می‌شود در دهه فجر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.