نشست کیم جونگ اون با اعضای حزب حاکم کره شمالی

رهبر کره شمالی پیش از پایان سال ۲۰۱۹ و اتمام مهلت واشنگتن برای تغییر وضع مذاکرات، با اعضای حزب حاکم این کشور جلسه تشکیل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شب گذشته با مقامات ارشد حزب حاکم این کشور تشکیل جلسه عمومی داد و در خصوص موضوعات مهم سیاسی و اتخاذ راهکار‌هایی برای مقابله با آمریکا پیش از اتمام ضرب الاجل آن در سال ۲۰۱۹ بحث و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد این جلسه به ریاست کیم جونگ اون، رهبر حزب حاکم کارگران کره و با موضوع دفاع ملی و راه‌های غلبه بر مسائل مختلف سیاسی برگزار شد. تسریع در پیشرفت کشور از طریق یک موضع مستقل و شفاف ضد امپریالیستی از دیگر محور‌های این جلسه بود.

جلسه عمومی حزب حاکم کارگران کره یک هفته پس از آن برگزار شد که پیونگ یانگ جلسه نظامی اصلی این حزب را با هدف بحث در مورد تقویت توانایی‌های نظامی این کشور برگزار کرد.

مذاکرات هسته‌ای از زمان دومین اجلاس بی نتیجه بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون در ماه فوریه متوقف شده است.

رهبر کره شمالی اخیرا طی بیانیه‌ای هشدارآمیز خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد تنها تا پایان سال میلادی جاری فرصت دارند وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

در اوایل ماه جاری [دسامبر] کره شمالی دو موتور موشکی آزمایش کرد که این آزمایش‌ها پیش بینی‌ها را مبنی بر آماده شدن برای آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما تقویت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار