گوترش از کوتاهی آمریکا در صدور روادید ابراز نگرانی کرد

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان بار‌ها نگرانی خود را درمورد تاخیر در صدور روادید مقامات روسیه و دیگر کشور‌ها، از سوی آمریکا ابراز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان بار‌ها نگرانی خود را درمورد تاخیر در صدور روادید برای مقامات روسیه و دیگر کشور‌ها، از سوی آمریکا ابراز کرده است.

این اظهارات بعد از آن مطرح شد که وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گوترش را به نادیده گرفتن تاخیر آمریکا در صدور روادید متهم کرد.

این درحالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب که واشنگتن به طور عمد صدور ویزا برای مقامات روس را به تاخیر می‌اندازد، گفت: «دبیر کل سازمان ملل چشم خود را بر روی این اقدام آمریکا بسته است.»

در این بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «تعدادی از مقامات وزارت دفاع روسیه که قصد عزیمت به مقر سازمان ملل در «نیویورک» را داشتند چند ماه در انتظار صدور ویزا از سوی آمریکا بوده‌اند.»


بیشتر بخوانیدلغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روسیه

پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست‌های کمیته نخست سازمان ملل در مکانی غیر از آمریکا رد شد


سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: «برای ما‌های متمادی، دبیر کل سازمان ملل و مشاور حقوقی سازمان بار‌ها نگرانی خود و موضع حقوقی سازمان را به نمایندگان ارشد کشور میزبان ابراز کرده اند. گوترش و تیم وی کماکان این مساله را به دقت دنبال می‌کنند.»

در جدید‌ترین گزارش کمیته سازمان ملل درباره روابط با آمریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک تاکید شده است دیگر کشور‌ها نظیر چین، کره شمالی، ایران، سوریه، و کوبا نیز درباره تاخیر آمریکا در صدور روادید شکایت داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار