در اقدامی تلافی‌جویانه صورت گرفت؛

لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روسیه

سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد از روز چهارشنبه، صدور روادید‌ غیرمهاجرتی این کشور برای اتباع روسیه متوقف می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ در پی تصمیم روسیه مبنی بر کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور به 455 نفر، که از اول سپتامبر اجرایی می‌شود، سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد از روز چهارشنبه، دیگر برای هیچ شهروند روسی، روادید غیرمهاجرتی آمریکا صادر نخواهد شد.

در بیانیه سفارت آمریکا در مسکو آمده است: به موجب تصمیم دولت روسیه مبنی بر کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور، تمام اقدامات صدور روادید غیرمهاجرتی در روسیه از 23 اوت متوقف خواهد شد.

قرار است عملیات صدور این نوع از روادید فقط در مسکو و از تاریخ اول سپتامبر از سر گرفته شود؛ اما در کنسولگری‌های آمریکا که در دیگر شهرهای روسیه مستقر هستند، محدودیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

تمام وقت مصاحبه‌ها برای متقاضیان روس که خواستار دریافت روادید آمریکا هستند، لغو می‌شود و دستورالعمل‌های جدید برای چگونگی تغییر برنامه به سفارت آمریکا ابلاغ خواهد شد.

به دلیل آنکه خروج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه، پیش از اول سپتامبر آغاز شده است، سفارت آمریکا در مسکو نیز تمام قرار مصاحبه‌ها را از هم‌اکنون لغو کرد. شهروندان روسیه که پیش از این مبلغ صدور روادید آمریکایی را پرداخت کرده‌اند، از 23 اوت نه می‌توانند مبلغ پرداختی را پس بگیرند و نه اجازه دارند این مبلغ را برای دریافت روادید کشور دیگری مورد استفاده قرار دهند. البته پول پرداخت شده تا یک سال اعتبار دارد و ممکن است در این مدت تحولات جدیدی میان مسکو و واشنگتن روی دهد و بار دیگر صدور روادید برای شهروندان روسیه نیز ممکن شود.

سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد، ارائه درخواست صدور روادید اتباع روسیه از بلاروس نیز ممکن نیست و توصیه می‌شود در صورت تمایل برای اخذ روادید آمریکا به لهستان، اوکراین و یا لیتوانی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

 

تعلیق صدور روادید در کنسولگری های آمریکا در روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار