اختلاف نظر درباره تعیین محل ساخت مسکن محرومین در باغستان سفلی

اختلاف نظر درباره تعیین محل ساخت مسکن محرومین سرعت اجرای این طرح در باغستان فردوس کند کرده است تعدادی از مردم خواستار تغییر کاربری بخشی از زمین های باغستان هستند.

حیدر زاده عضو شورای روستای باغستان سفلی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در خصوص محل ساخت مسکن محرومین گفت:  طرح پیشنهادی بنیاد مسکن  در در محدوده خارج از روستا بوده است.

او با اشاره به اینکه این محدوده زیرساخت ها  لازم را ندارد افزود:  به دلیل اینکه  زمین ها  زراعی و باغی است، مالکین مخالف اجرای این طرح در این منطقه هستند .

عضو شورای روستای باغستان سفلی اظهار کرد: قدمت این روستا به این است که در مسیر قنات بلده و زیر سایه چنارهای بزرگ شکل گرفته و مردم موافق تغییر بافت روستا نیستند.

حیدر زاده ادامه داد:اگر بنیاد مسکن از وسط روستا به دوسمت، زمین های زراعی را به مسکونی تغییر کاربری دهد ، مردم روستا در بازده حداقل ۱۵ تا ۲۰ساله مشکلات مسکن شان حل می شود.

مهمانی مدیر بنیاد مسکن فردوس در پاسخ به درخواست شورای این روستا گفت: تمام اراضی محدوده این روستا زراعی و باغی است و در محدوده روستا زمینی مناسب وجود ندارد .

او افزود:برای اراضی مستثنیات رضایت مالک واجب است و مالکین باید رضایت بدهند که ما بتوانیم این زمین ها را به مردم الحاق کنیم .

او ادامه داد: این وظیفه شورا است که با مالکین این اراضی صحبت کند و بنیاد مسکن در حال حاضر هیچ زمینی را در محدوده روستا  برای ساخت و ساز معرفی نکرده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.