پست بانک روستایی پیشگام اشتغال زایی

بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم توسط پست بانک‌ها در روستا‌های استان ایجاد شده است.

پست بانک روستایی پیشگام اشتغال زاییبینا مدیریت شعب پست بانک خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بیش از ۱۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم توسط پست بانک‌ از محل قانون اشتغال پایدار روستایی در روستا‌های استان ایجاد شده است.

او با اشاره به سالروز ۲۴ سالگی تأسیس پست بانک افزود: بیش از ۳ هزار و۵۰۰ روستا‌ی استان از خدمات پست بانک در ۱۳۵ باجه فعال روستایی استفاده می‌کنند.

 بینا عنوان کرد ۵۰ دستگاه خودپرداز با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای استان نصب و راه اندازی شده است که رضایت روستاییان را در پی داشته است.

مدیریت شعب پست بانک خراسان جنوبی  اظهار کرد: پست بانک‌ انواع خدمات مالی نظیر افتتاح حساب‌های بانکی، پرداخت تسهیلات متنوع ، انواع ضمانت نامه و خدمات نوین بانکداری را در باجه های روستایی ارایه می کنند.

او  ادامه داد: پست بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی بیش از57 میلیاردتومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۴ و ۶ درصد به متقاضیان اشتغال وطرح های روستایی اعطا نموده است.

مدیر شعب پست بانک استان با اشاره به اینکه تسهیلات با نرخ ۴ درصد به طرح های مناطق مرزی وعشایری وسایرنقاط با نرخ ۶ درصد پرداخت شده است اظهار داشت: بیش از ۴۵۰ طرح در زمینه اشتغال جدیدو تثبیت اشتغال اعطا شده که بیش از ۱۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در روستاها ایجاد کرده است.

بینا تصریح کرد: این تسهیلات در قالب طرح های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری، صنعت، it ، ict وسایر
تسهیلات درقالب کارت‌های اعتباری، کارت مروارید و یارا کارت در جهت توانمندسازی روستاییان و برقراری عدالت اجتماعی و پر کردن خلا‌ءهای موجود پرداخت می گردد.

مدیر شعب استان با بیان اینکه کل سپرده های جذب شده در روستا‌ها در محل روستا برای اشتغال و ازدواج جوانان و سایر طرح‌ها هزینه می‌شوند. ادامه داد هدف از تاسیس پست بانک‌های روستایی سهولت و دسترسی بهتر روستاییان به خدمات بانکی ؛ صرفه جویی در هزینه های روستاییان و جلوگیری از حوادث احتمالی در تردد های آنها بوده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.