خوراک آلوده، قاتل بیش از ۱۰۰ قطعه شترمرغ

مصرف خوراک آلوده در یک واحد پرورش شترمرغ شهرستان قاینات باعث تلفات بیش از ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ شد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در پی گزارش شروع تلفات در یکی از مزارع پرورش شترمرغ در این شهرستان  کارشناسان واحد نظارت و دارو درمان شبکه دامپزشکی وارد عمل شدند.

او  با اشاره به مراجعه  یکی از پرورش دهندگان شتر مرغ در شهرستان و اظهار بر  وجود سلامت ظاهری ، گله دچار تلفات شده است افزود: کارشناسان شبکه را برآن داشت تا علاوه براخذ تاریخچه و علایم بالینی و کالبد گشایی لاشه های شترمرغ تلف شده ، از نمونه خوراک مصرفی پرنده ها نمونه جهت ارسال به آزمایشگاه گرفته شد.

محمودی  با بیان اینکه بالا بودن بیش از حد کپک و قارچ در خوراک مصرفی عامل تلفات بیش از حد این مزرعه پرورشی شده بود  ادامه داد: این خوراک ها  از یک واحد تولیدی غیر مجاز در یکی از شهرستان های خراسان رضوی بوده است که در حال حاضر پرونده قضایی در حال بررسی و پیگیری می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات اظهار کرد: عوامل تغذیه ای در صنعت پرورش دام و طیور مهمترین عامل مرگ و میر محسوب میشود.

محمودی در پایان از همه تولید کنندگان درخواست کرد به منظور حفظ سرمایه خود از مراکز معتبر فروش محصولات دامی و کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و آبزیان که تحت نظارت دامپزشکی می باشند اقدام به تهیه خوراک نمایند و در صورت مشاهده مراکز غیر مجاز به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: دامپزشکی ، دام و طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.