هیچ کس حق استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ندارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: ملاک انتخابات، تمکین به قانون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در همایش توجیهی، آموزشی هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی همواره در انتخابات حضور باشکوه داشته‌اند.

او افزود:هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در حضور حداکثری مردم تأثیرگذار خواهد بود و هیچ یک از اعضای اجرایی انتخابات حق حمایت یا تخریب کاندیدا‌ها را ندارند.

معتمدیان از تلاش برای مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و قانون مداری به عنوان چهار مؤلفه اصلی در برنامه‌های انتخاباتی در سطح کلان نظام نام برد.

نماینده عالی دولت در استان تامین سلامت انتخابات را از اولویت‌ها دانست و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده و همراهی با هیأت‌های نظارت، مدیریت این مسئله را به گونه‌ای در دست می‌گیریم تا زمینه هرگونه شائبه از بین برود.

معتمدیان با بیان اینکه هیچ کس حق استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ندارد افزود: متولیان، مجریان و ناظرین انتخابات، حق ورود و دخالت در روند انتخابات را برای موضع گیری و یا جانب داری به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها را ندارند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به جریانات اخیر بعد از اعلام اصلاح قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: هدف جبهه استکبار ناکارآمد جلوه دادن سیستم حاکمیتی و ایجاد شکاف بین مردم و نظام است تا آن‌ها را مقابل هم قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس هیأت نظارت استان هم اعمال نظر شخصی در تأیید یا رد صلاحیت کاندیدا‌ها را خلاف قانون دانست و افزود: همه باید مطیع قانون باشیم و در انتخابات باید قانون ملاک باشد نه سلایق شخصی.

داریوش معاون قضایی دادگستری استان هم از تشکیل شعب ویژه و تخصصی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد.

انتهای پیام/ک

ملاک انتخابات، تمکین به قانون است

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.