دولت انگلیس: پارلمان جدید از ۱۷ دسامبر کار خود را آغاز می‌کند

با نزدیک شدن به انتخاب پارلمانی زودهنگام در انگلیس، دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد پارلمان جدید کار خود را از ۲۶ آذر آغاز خواهد کرد.

دولت انگلیس: پارلمان جدید از ۱۷ دسامبر کار خود را آغاز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، با نزدیک شدن به انتخابات عمومی زودهنگام در انگلیس، دولت این کشور امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد پارلمان جدید کار خود را روز ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) آغاز خواهد کرد. انتخابات عمومی قرار است ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود.

در بیانیه دولت آمده است: «پارلمان جدید در ۱۷ دسامبر تشکیل جلسه خواهد داد و انتخاب رئیس مجلس و مراسم سوگند نمایندگان برگزار خواهد شد. اگر این نخست وزیر (بوریس جانسون) بازگردد، بازگشایی دولت و سخنرانی ملکه در روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر برگزار می‌شود.»

در ۱۷ اکتبر، لندن و اتحادیه اروپا پس از مذاکرات طولانی سرانجام به توافق جدید بر سر برگزیت رسیدند، اما این توافق با مقاومت شدیدی از سوی پارلمان مواجه شد و پس از سه دور رای‌گیری ناموفق، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری زودهنگام انتخابات کرد. اتحادیه اروپا تاریخ اجرایی کردن برگزیت را تا ۳۱ ژانویه تمدید کرده است.

انگلیس مدت‌هاست که در باتلاقی به نام خروج از اتحادیه اروپا گیر افتاده است. بوریس جانسون، رهبر حزب محافظه کار، سومین نخست‌وزیری است که هنوز نتوانسته گره سختی را که به برگزیت خورده باز کند، پیش از او دیوید کامرون و ترزا می‌ پس از پذیرفتن شکست از سمت خود استعفا کردند. حال باید دید او نیز سومین قربانی برگزیت خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار