رهبر حزب برکسیت به جانسون هشدار داد

نایجل فاراژ در خصوص انتخابات پیش از موعد دوازدهم دسامبر به نخست وزیر انگلیس هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نایجل فاراژ، رهبر حـزب برکسیت انگلیس در خصوص انتخابات پیش از موعد دوازدهم دسامبر به بـوریس جانسـون، نخست وزیر این کشور هشدار داد.

رهبـر حـزب برکسیت روز جمعه اعلام کرد که برای به دست آوردن هر کرسی در انتخابات پیش از موعـد دوازدهم دسامبـر خواهد جنگید؛ مگر اینکه او تـوافـق جـدایی خود با اتحادیـه اروپـا را پس بگیرد و ائتـلاف با احـزاب طرفـدار «برگکسیت» را بپذیرد.

این انتخابات که از دسامبـر سال هـزار و نهصد و بیست و سه میـلادی (هـزار و سیصـد و دو شمسی) برای نخستین بار برگـزار می‌شود، غیـرقابـل پیش بینی است و هر نوع اتـحادی، چه در اردوگاه احـزاب طرفـدار خـروج انـگلیس از اتحادیـه اروپـا (برکسیت) یا چه در اردوگـاه مخالفـان تـرک اتحادیـه اروپـا (ضد برکسیت)، می‌تواند ناگـهان بعد از چـهار سال بحـران سیاسی، وضعیت را تغییـر دهد.

او تصـریح کـرد: «این چیـزی است که من به بـوریس جانسـون خواهـم گفت:" تـوافق نامـه را پس بگیرید. تـوافق نامـه را پس بگیرید، زیرا برکسیت نیست. این تـوافق نامـه را پس بگیرید زیرا، همانگونـه که زمانی مردم آنچـه که شما امضا کـرده اید را کشف می‌کنند، آن را دوست نخواهند داشت.»

فاراژ گفت: «اگر بـوریس جانسـون پیشنهاد خود را رد کند، من کمپیـن تسخیـر آراء رای دهنـدگان طرفـدار خـروج انـگلیس از اتحـادیه اروپـا را برای تمامی کـرسی‌های انـگلیس رهـبری خواهم کرد. ما بر سر تمامی کـرسی‌ها در انـگلیس، اسکاتـلند و ولـز به رقابـت خواهیم پرداخت و شک نکنید که آماده هستیم.»

فاراژ که در مجبـور کردن «دیویـد کامـرون» نخست وزیـر سابق انـگلیس برای برگزاری همه‌پـرسی خـروج این کشـور از اتحادیـه اروپـا مشـارکت داشته و پس از آن کارزار تبلیغـاتی برای برگکسیت به راه انداخت، رئیس حـزب استقـلال انـگلیس (UKIP) بوده است.

او معتقد است که هم اکنـون خـروج انـگلیس از اتحادیـه اروپـا در معـرض خطـر قـرار گرفته است. با این حال، «جیمـز کلـورلی» رئیس حـزب محافظـه کار انـگلیس، گفت که رأی دادن به نفع فاراژ در نهایت رای به «جـرمی کـوربین» رئیس حـزب کارگـر است و کلیـدهای داونینگ استـریت را در دستان «کـوربین» قرار می‌دهد و همین موضوع می‌تواند به جـدایی انـگلیس از اتحـادیه اروپـا خاتمه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار