رئیس شورای اروپا تعویق برکسیت را تایید کرد

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، تعویق برکسیت تا پایان ژانویه را تایید کرد.

رئیس شورای اروپا تعویق برکسیت را تایید کرد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا ضمن تایید تعویق برکسیت تا پایان ژانویه، هشدار داد: شاید این آخرین فرصت برای تعویق برکسیت باشد.

مهلت اولیه انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا ۲۹ مارس ۲۰۱۹ به پایان می‌رسید، اما دولت «ترزا می» به علت ناکامی در کسب توافق آن را دو هفته تمدید کرد و هنگامی که این مدت هم برای بدست آوردن توافق کافی نشد دوباره از اتحادیه اروپا خواست که مهلت انگلیس برای ترک این اتحادیه را به مدت شش ماه تمدید کند که پنج شنبه نهم آبان این مدت به پایان می‌رسد.

کشمکش‌های دولت، مجلس و احزاب انگلیس برای چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا و ناکامی دولت «ترزا می» در بدست آوردن توافق برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا موجب شد ترزا می با سرشکستگی و مخالفت سه باره مجلس با توافقش استعفا دهد و بوریس جانسون مخالف سرسخت اتحادیه اروپا در یک انتخابات درون حزبی و با شعار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به هر شکل ممکن تا نهم آبان ۳۱ اکتبر (پایان وقت تمدید شده شش ماهه برای ترک اتحادیه اروپا) به نخست وزیری برسد.

دولت جانسون هم، اما برخلاف وعده‌اش و به علت مخالفت مجلس مجبور شد سومین بار درخواست عقب افتادن مهلت جدایی از اتحادیه اروپا را از مقامات این اتحادیه درخواست کند. اقدامی که بوریس جانسون سومین نخست وزیر پس از همه پرسی برکسیت گفته بود: مردن در جوی برایش ارجح‌تر از درخواست تمدید مهلت جدایی از اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار