دبیر کمیسیون بیوتروریسم خراسان رضوی:

رعایت اصل پراکندگی برای مدیریت بحران ضروری است

دبیر کمیسیون بیوتروریسم خراسان رضوی گفت: با رعایت اصل پراکندگی می‌توان تهدیدات دشمن را مدیریت کرد.

رعایت اصل پراکندگی برای مدیریت بحران ضروری استعلیرضا قامتی دبیر کمیسیون بیوتروریسم خراسان رضوی با اشاره به لزوم تقسیم بعضی منابع در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: به منظور رعایت اصل پراکندگی لازم است برخی از منابع تقسیم شود تا در شرایط تهدید بتوان آسیب‌ها را به حداقل رساند.

او براساس برنامه تبیین شده سال ۹۸ تصریح کرد: باید جلسات مشترک کمیته پدافند دستگاهی برگزار شود و تا پایان سال به مابقیه دستگاه‌ها هم مراجعه خواهیم کرد و همچنین از ۳۰ فرمانداری به ۱۲ فرمانداری مراجعه کردیم که با تبیین جایگاه پدافند غیر عامل در جلسات شورای اداری و شورای پدافند شهرستان ها، اقدامات مؤثری صورت پذیرفته است.

دبیر کمیسیون بیوتروریسم خراسان رضوی گفت: جامعه هدف ما کلیه سطوح علمی، آموزشی، اجتماعی، اداری، اقتصادی، فنی و تخصصی می‌باشد و فعالیت از مهد‌های کودک آغاز شده و همه مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها را شامل می‌شود.

او در خصوص پوشش حلقه بیرونی استان ادامه داد: بیشترین شهر‌های مرزی استان مورد بازدید و مطالعه قرار گرفته و اقدامات پدافند غیر عاملی بدین منظور مورد مطالعه، شناخت قرار گرفته است و راه کار‌های مقابله‌ای با آن به همراه ملاحظات پدافندی مورد توجه قرار گرفته است.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات غیر نظامی دشمن می‌شود.


انتهای پیام//م. پ



آغاز هفته پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار