مهارت آموزی ۲۶۰ دانش آموز محروم خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۶۰ دانش آموز با اجرای طرح مهارت آموزی به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته صاحب مهارت می‌شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، خوش آیند، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه همکاری بنیاد علوی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان واداره کل آموزش و پرورش ۲۶۰ دانش آموز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان با آموزش‌های فنی و حرفه ای، صاحب مهارت می‌شوند.


او افزود: مطابق انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی دانش آموزان ۱۳ باب مدرسه در پایه دهم و یازدهم مدارس شبانه روزی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان به منظور آمادگی در زمینه اشتغال یک مهارت را حین تحصیل فرا می‌گیرند.


خوش آیند گفت: تعداد ۲۶۰ دانش آموز که ۱۴۰ دختر و ۱۲۰ پسر می‌باشند در دوره‌های آموزشی تعیین شده توسط مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای استان در محل تحصیل خود آموزش خواهند دید.


او در خصوص دوره‌های آموزشی قابل اجرا در این طرح گفت: در قالب این تفاهم نامه، آموزش در رشته‌های تعمیر لوازم خانگی، سرویس و نگهداری خودرو، کاربرد رایانه در اینترنت، طراحی و دوخت، برق ساختمان، صنایع دستی، معرق چوب، سازنده محصولات نمدی و ... برای دانش آموزان به منظور آمادگی برای اشتغال پذیری ارائه خواهد شد و در پایان در صورت موفقیت در آزمون نهایی گواهینامه مهارت برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.


شایان ذکر است هزینه مواد مصرفی جهت اجرای این آموزش‌ها توسط بنیاد علوی تامین می‌شود.


انتهای پیام/ب


آموزش مهارت به دانش آموزان مناطق محروم خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.