انتقاد امام جمعه زهکلوت از خرابی پل‌های مواصلاتی/ برخی دانش آموزان منطقه در خطر ترک تحصیل ناشی ازفقر

امام جمعه موقت زهکلوت با بیان اینکه هر هفته به علت خرابی و جاده و پل‌های موصلاتی در زهکلوت شاهد تصادف هستیم، از ساخته نشدن پل و مشکلات آب در این مناطق انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه زهکلوت از خرابی پل‌های مواصلاتی/ برخی دانش آموزان منطقه در خطر ترک تحصیل ناشی ازفقربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام علی مرادی پور امام جمعه موقت بخش زهکلوت  در نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی گفت: دین اسلام همواره برای حقوق افراد، اهمیت خاصی قائل است و هیچ کس حق ندارد ذره‌ای از اموال و حقوق مادی و معنوی دیگران را از بین ببرد

او حق الله، حق النفس و حق الناس را سه نوع حقوق دانست و افزود: ممکن است خداوند دو مورد اول را مورد عفو بخشش قرار دهد؛ اما، حق الناس را هرگز نمی‌بخشد؛ مگر، رضایت کسی که درحقش ظلم و ستم شده باشد.

حجت الاسلام علی مرادی پور به این آیه در قرآن که یا ایها الذین آمنوا لاتاکلوا اموالکم بالباطل ای کسانی که ایمان آورده اید اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید مال دیگران را با زور و تزویر نخورید عذاب قیامت سخت است اشاره و بیان داشت: حق الناس، شامل حق مال، جان و آبروست که اگر زائل شود، حق الناس محسوب می‌شود.

او به احترام به اموال انسان‌ها اشاره کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد به جان مردم آسیب و لطمه‌ای وارد کند و کسانی که با غذای فاسد و ناسالم و فروش مواد مخدر و داروی فاسد به سلامت مردم ضرر می‌رسانند، به نوعی مرتکب حق الناس می‌شوند

امام جمعه موقت زهکلوت حفظ آبروی دیگران و احترام را لازم دانست و گفت: خداوند هرگز حق الناس را نمی‌بخشد حتی از کسی که جانش را در مقابل و رضای خداوند بدهد.

او افزود: حق الناس مصادیق زیادی دارد، از جمله: خوردن مال شریک، ریختن آبروی مردم، گرفتن وقت بیهوده مردم در ادارات و انجام ندادن کار مردم و امروز و فردا کردن، خوردن حق کارگر، دیر سر کار رفتن و زود برگشتن، پذیرش مسولیتی که لیاقت و شایستگی آن را نداریم، تغییر جای وقفی، بی احترامی به استاد و پدر و مادر، بی احترامی و خوردن مال همسایه، حق فرزند و ... است.

او تصریح کرد: حق الناس دارای آثار و تبعاتی از جمله جلوگیری از اجابت دعا، حق حضور نداشتن در مسجد و خانه خدا و مورد لعن خدا قرار گرفتن، عذاب سخت در قیامت، عامل بدبختی در دنیا داشته و باعث کوتاهی عمر می‌شود.

حجت الاسلام مرادی پور  به جلسه رهبری در آخرین دیدار با اعضای دولت دوازدهم در ۳۰مرداد ماه اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده ایشان اقتصاد و فرهنگ دو مسئله مهم در کشور هستند.

او با بیان اینکه مساله فرهنگ اولین بار نیست که به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور معرفی شده است، افزود:معظم له ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ، بیان کردند فرهنگ در بلند مدت از اقتصاد خیلی مهم‌تر است و اقتصاد مسئله فوری و اولویت کنونی ماست؛ ولی، فرهنگ مستمری است حتی فرهنگ در اقتصاد هم باید رعایت شود.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به اینکه غلبه فرهنگی، بستر ساز غلبه اقتصادی و سیاسی است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تکمیل و اجرای طرح مهندسی فرهنگی، بهبود فرهنگ کار، بهبود فرهنگ مصرف، تقویت فرهنگ قرآنی، افزایش سرانه مطالعه، مقابله با اباحی گری و بی بندی داری اخلاقی تاکید بسیار داشتند.

او از نکات مهم در بیانات رهبر‌ی را ضرورت پرهیز دولت از فروغ و حواشی در دو سال باقی مانده عنوان کرد و گفت: نباید به حواشی که پیشرفت را مختل می‌کند، دامن زد بلکه راه آبادانی و پیشرفت را درنظر داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی پور ضمن یادآوری اول محرم و تسلیت این ایام افزود: نهضت حسینی، نهضت بیداری و ایستادگی و ایثار و مقابله با استکبار و طاغوت است و مردم ایران، علاوه بر اینکه درس ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت را سرلوحه قیام خود قرار دادند، درس ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی را از این قیام الهی آموختند و آنرا به بهترین شکل در تمامی این مسیر سخت به تجلی در آوردند.

او با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی را به مظلومان و محرومان به ارمغان آورد ه است، گفت: اما به علت مشکلات زیاد، هنوز این برکات و نعمات به کمال مطلوب در منطقه نرسیدند و مردم روستا‌های بخش و مرکز شهر زهکلوت هنوز با مشکل آب لوله کشی مواجه و خیلی از روستا‌ها لوله کشی نشده اند .

امام جمعه موقت بخش جازموریان افزود: متاسفانه هر هفته به علت خرابی جاده و پل‌های مواصلاتی در زهکلوت دلگان شاهد تصادفات ناگواری هستیم و در زمان بارندگی عبور و مرور قطع می‌شود پل ساختن چقدر زمان می‌برد؟!

او همچنین ضمن یادآوری نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه بخش جازموریان از مناطق محروم و کم برخوردار است، سالیانه خیلی از دانش آموزان به علت نداشتن هزینه کتاب و لوازم التحریر دچار مشکل و بعضا ترک تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام مرادی پور گفت: در ثبت نام و گرفتن کتاب به دانش آموزان سخت نگیرید و خیران و مسئولان برای رفع مشکل مالی دانش آموزان همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ح

نگرانی امام جمعه زهکلوت ازوضعیت تصادفات

برچسب ها: نمازجمعه ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار