اهمیت امور حراستی و نگهبانی در گروه های اجتماعی

بقاء و پایداری هر گروه اجتماعی و یا تشکیلات اداری و سازمان‌ها وابسته به امور حراستی است.

اهمیت امور حراستی و نگهبانی در گروه های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یکی از نیاز‌های ضروری انسان‌ها و جوامع بشری در همه اعصار بخصوص عصر حاضر امنیت و آرامش فردی و اجتماعی است بقاء و پایداری هر گروه اجتماعی و یا تشکیلات اداری و سازمان‌ها وابسته به امور حراستی است.

مواردی، چون امنیت، حفاظت، ایمنی و حراست از بدیهی‌ترین موضوعات در جهان هستی و حیات موجودات و جوامع بشری از ابتدای خلقت تا عصر حاضر است.



 سختی کار نگهبانان بیمارستان


وارد دفتر نگهبانی شدم با صدای تلفن، بوق ماشین، و نگهبانی رو به شدم که همزمان حواسش به نظارت و کنترل تردد کارکنان و دیگر آمد و شد کنندگان به تأسیسات و اماکن و کنترل کردن درب‌ها و پنجره ها، اتاق‌ها، راهروها، اطراف محیط تحت گشت، راه‌های نفوذ کردن به مناطق اطرافش بود با وجود تمام خستگی و مشغله فکری زیاد به سوالات مراجعین پاسخ می‌داد و راهنمایشان می‌کرد.

به فکر نگهبانانی که در شیفت شب مشغول به کارند، افتادم بدخلقی، افسردگی، عصبانیت و اختلافات خانوادگی و اینکه آیا فرصت تفریح و وقت گذاشتن با خانواده و فامیل را دارند؟ و متاسفانه گاهی اوقات همین موضوع می‌تواند دردسرساز باشد و باعث بروز مشکل شود و یا گروهی دیگر از نگهبانان که به واسطه نوع شغل‌شان مجبورند ساعت‌های طولانی بدون استراحت بایستند و نگهبانی دهند. به همین دلیل هم در معرض آسیب‌های ستون فقرات، گردن‌درد، کمردرد، پادرد‌های مزمن به ویژه هنگام خواب و استراحت و آرتروز قرار می‌گیرند.



فراهم ساختن محیطی امن توام


مدیر حراست دانشکده علوم پزشکی تربت جام در این زمینه می گوید: در دانشکده علوم پزشکی تربت جام تمام تلاش و همت اداره حراست بر این است که محیط امن توأم با آرامش روحی و روانی برای همگان فراهم سازد.

 یاوری می افزاید: تحقق این هدف مستلزم مشارکت دلسوزانه و همگانی است و همه ما باید در برقراری نظم و آرامش سهیم باشیم و نسبت به مسائل و اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نباشیم و در این امر خطیر همراه و همگام با اداره حراست دانشکده باشیم.

او بیان می کند: همشهریان گرامی می‌توانند جهت هر گونه پیشنهاد و انتقاد در زمینه بهداشتی، درمانی، دارویی و اموزشی با شماره گویای ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۰۵۱۵۲۵۲۳۱۲۲ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار