سفری ایمن در تابستان با استقرار گشت های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از استقرار گشت راهداری در محور‌های خراسان‌جنوبی در تابستان خبر داد.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: ۱۸ اکیپ و ۳۱ گشت راهداری در محور‌های استان با هدف کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و ترافیک جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان در تابستان مستقر شدند.

او با اشاره به اقدامات در راستای ایمن‌سازی محور‌های شریانی و اصلی، افزود: اجرای بیش از ۱۰ متر شیار لرزنده، ۱۶۰ کیلومتر تجدید خط کشی راهها، تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی شامل (گاردریل و نیوجرسی مفصلی به طول دو هزار و ۷۳۰ متر، تهیه و نصب علائم راه‌ها چهار هزار و دویست عدد) از  اقدامات انجام شده برای سفر‌های تابستانی است.

شهامت ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع لکه گیری و ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: به جهت کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز گشت‌های کنترل جاده‌ای پلیس راه استان در کلیه محور‌ها فعال است.

او اظهار کرد: مسافران  ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محور‌ها توجه کافی داشته باشند و با توجه به طولانی بودن برخی مسیر‌های استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه‌های بین راهی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

شهامت ادامه داد: به منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی ۳۱ گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند تا ضمن رصد وضعیت راهها، در طول سفر‌های تابستانی در صورت نیاز به عملیات راهداری، وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در استان ۲۵۳ دستگاه اتوبوس، ۱۲۹ مینی‌بوس و ۲۱۸ سواری کرایه عمومی برون شهری، کار جابه‌جایی مسافران را برعهده خواهند داشت وآماده ارایه خدمات به مسافرین محترم در مقاصد درون و برون استانی هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی  افزود: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظر مسافرین و هم استانی‌های محترم در خصوص نحوه ارایه خدمات سفر‌های تابستانی می‌باشند.

انتهای پیام / ط آ

استقرار ۳۱ گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار