برگزاری اولین همایش توسعه پایدار شهرستان طبس

اولین همایش توسعه پایدار شهرستان طبس در جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و با حضور جمعی از نخبگان و صاحب نظران طبسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،مهدی پناهی، دبیر علمی این همایش هدف از برگزاری آن را استفاده از ظرفیت های انسانی و پتانسیل معدنی منطقه در دراز مدت و حرکت در مسیری برنامه محور برای توسعه آینده طبس عنوان کرد و گفت : در این راستا تمام محورهای توسعه ای شهرستان مطالعه و در نهایت به ۶ محور تفکیک شد و در هر محور سوالاتی برای جهت دهی به پیشنهادات و مقالات ارسال شده طراحی شد.

وی افزود : ۶ محور همایش در حوزه های "اقتصاد_صنعت_سرمایه گذاری" ، "توریسم_گردشگری_میراث فرهنگی و تاریخی _ فرهنگ و هنر" ، " توسعه نیروی انسانی_آموزش و آموزش عالی" ، "ورزش قهرمانی"، " آب_کشاورزی_محیط زیست_منابع طبیعی_دامداری" و "بهداشت و درمان" دسته بندی شده است.

پناهی ادامه داد : طی فراخوان مقاله ای که در بهمن ماه اعلام شد در محورهای مختلف همایش مجموعا ۳۰ مقاله ارسال که از این بین ۱۹ مقاله پذیرفته شد.

دبیر علمی همایش توسعه پایدار طبس گفت: یک کمیته ۳۳ نفرهرمتشکل از صاحب نظران و متخصصان مقیم و عیر مقیم و عمدتا دانشگاهی، مسئول داوری و نظارت بر محتوای مقالات بوده اند و بررسی اصل ایده در انتخاب مقالات، مطرح بوده است.

پناهی در خصوص خروجی و برداشت های عملی از این همایش نیز گفت: دبیرخانه همایش مستقر در فرمانداری به دبیرخانه پیگیری پیشنهادات تبدیل و تا سال آینده مرتب پیگیری خواهد شد تا انشاالله در ابتدای همایش های سالهای آینده که به امید خدا حتما استمرار خواهد یافت گزارشی از فعالیت ها و خروجی های این همایش ارائه شود.

انتهای پیام/ک

ارائه ۱۹ مقاله در  همایش توسعه پایدار  طبس 

برچسب ها: همایش ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.