پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق واحد‌های تولیدی

تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید که از دو سال گذشته تاکنون پرداخت شده، امسال ۷۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیز به واحد‌های تولیدی استان تزریق شد.

وی افزود: تاکنون بیش از  ۵۲۷ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۲ هزار نفر در استان صادر شده است.

شهرکی اظهار کرد: در حوزه فرآوری مواد معدنی نیز فرآوری ذغال، سیلیس، بنتونیت، مس و طلا را آغاز کردیم و طرح توسعه آن در اولویت ما است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین بیان کرد:  تا پایان دهه فجر ۱۵ طرح صنعتی و معدنی با اشتغال ۵۰۰ نفر و اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: درر حوزه معدن نیز ۵۷۴ پروانه بهره برداری معدنی با ۱۴ میلیارد تن استخراج اسمی داریم که در نقاط مختلف استان در حال اکتشاف است و اکتشاف‌ها در نوار مرز نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

شهرکی  گفت: در طول چهل سال گذشته بیش از ۵۷۰ پروانه معدنی با ذخیره ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن شناسایی شده است و ۴۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال ۸۰ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت  استان سرمایه گذاری شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به طرح‌های تنظیم بازاربیان کرد: از ابتدای سال در توزیع اقلام اساسی بیش از هزار و ۷۰۰ تن برنج، هزار تن شکر، گوشت منجمد قرمز ۵۵۰ تن، مرغ هزار و ۱۰۰ تن، گوشت گوساله ۵۶۰ تن و بیش از ۴۳۰ تن مرغ گرم در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توزیع گوشت گوساله و برنج محدودیتی نداریم افزود: در روز‌های آتی توزیع گوشت منجمد را ادامه خواهیم داد و به دنبال گوشت سرد هستیم که از طریق واردات دام از مرز‌های خودمان انجام دهیم.

شهرکی همچنین از واگذاری کار اکتشاف ۷۰ محدوده معدنی در استان خبر داد افزود: ۹۰ درصد منیزیت، خاک صنعتی (بنتونیت)، ۲۰ تن طلا و دو پروژه ساخت کارخانه طلا و ذغال سنگ را در خراسان جنوبی داریم که در نوع خود در کشور بی نظیر هستند.

انتهای پیام / ط آ

واگذاری کار اکتشاف ۷۰ محدوده معدنی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.