گاو و گوسفند‌هایی که دمشان به تله آمد

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:دو محموله دام سبک و سنگین فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای در نهبندان متوقف شدند.

گاو و گوسفند‌هایی که دمشان به تله آمدراه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: یک دستگاه خودروی سواری حامل ۷ رأس گوسفند و یک دستگاه وانت نیسان حامل سه رأس گاو غیرمجاز که مبادرت به حمل دام زنده از شهرستان زابل به مقصد استان کرمان می‌کردند با همکاری پاسگاه انتظامی بندان در مبادی ورودی شهرستان و پاسگاه انتظامی دهسلم در مبادی خروجی شهرستان نهبندان متوقف شدند.

وی افزود: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جا به جایی و حمل و نقل هر نوع دام، طیور و فراورده‌های خام دامی بدون أخذ مجوز و گواهی بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است.

راه انجام گفت: براساس ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور اشخاصی که در مواقع بروز بیماری‌های واگیر دامی و اعلام لزوم رعایت مقررات قرنطینه، برخلاف دستور سازمان دامپزشکی اقدام می نمایند که موجبات سرایت بیماری را از محلی به محل دیگر فراهم کنند به تقاضای سازمان دامپزشکی کشور مورد تعقیب قانونی قرار گرفته و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی یا به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: از ابتدای امسال ۲۹ محموله دام زنده غیر مجاز شامل ۹۲ نفر شتر، ۲۰۱ رأس گوسفند، ۳۰ رأس گاو، ۲ هزار قطعه طیور زنده و یک محموله حامل ۶ هزار جلد پوست گوسفند پیش از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

وی ضمن دعوت به همکاری از مردم در حفظ و حراست از بهداشت عمومی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با امور دامپزشکی مراتب را سریعاً به واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان با شماره تماس ۳۲۶۲۲۳۵۷ گزارش کنند.

انتهای پیام/غ

توقیف دو محموله دام سبک و سنگین در نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.