اوگاندا، بازاری جدید برای تولیدات خراسان جنوبی

هیئت تجاری و سرمایه گذاری اوگاندا، صادرات تولیدات خراسان جنوبی را به این کشور خواستار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ چارلز آنجینا  قائم مقام دفتر سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری اوگاندا امروز در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی گفت: در بازدیدهایی که دیروز و امروز از کارخانه های سیمان قاین و کویر تایر بیرجند انجام دادیم، کیفیت بالای تایر و سیمان را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی افزود:خوشبختانه این محصولات با ماشین آلات پیشرفته تولید می شوند و خواهان صادرات آنها به اوگاندا هستیم.

 چارلز آنجینا  اظهار کرد: برای تقویت همکاریهای ایران و اوگاندا، شرکت مشترک سرمایه گذاری ایجاد کرده ایم که 50 درصد سهام آن متعلق به ایران است و می توانیم از این ظرفیت برای توسعه همکاری ها استفاده کنیم.

قائم مقام دفتر سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری اوگاندا افزود: اوگاندا و ایران می توانند در زمینه کشت فراسرزمینی همکاری کنند که برای این هدف 10 هزار هکتار زمین را در اوگاندا آماده کرده ایم.

چارلز آنجینا با بیان اینکه اوگاندا دارای زمین های کشاورزی حاصلخیز و آب فراوان است گفت: ایران با ماشین آلات مدرن و متخصصان کشاورزی می تواند به ما در توسعه کشت محصولات کشاورزی کمک کند.

وی گفت: با توجه به مسافت کوتاه ایران و اوگاندا، آمادگی داریم اراضی کشاورزی مان را برای کشت دانه های روغنی در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهیم تا پس از باردهی به ایران صادر شوند.

قائم مقام دفتر سرمایه گذاری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان سازی هم از متخصصان و مهندسان ایرانی و خراسان جنوبی می خواهیم که به ما کمک کنند و در جاده سازی هم به قیر تولیدی ایران نیازمندیم  بیان کرد: اوگاندا 20 منطقه ویژه اقتصادی دارد که تجار و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی می توانند در این مناطق سرمایه گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی هم گفت: هم اکنون صادرات ایران به اوگاندا ناچیز است که امیدواریم با ایجاد ارتباطات اقتصادی پایدار با خراسان جنوبی، شاهد صادرات کالاهای بیشتری به این کشور باشیم.

عابدی افزود: خراسان جنوبی در زمینه های کشاورزی، صنعت و معادن جزو استانهای پیشرو در شرق کشور است که این ظرفیتها اولویت بندی خواهند شد و در اختیار تجار اوگاندا قرار خواهند گرفت.

وی گفت: خراسان جنوبی با تعامل دوجانبه و پایدار می تواند شریک تجاری خوبی برای اوگاندا باشد و شرکت سرمایه گذاری مشترک دو کشور ایران و اوگاندا، حلقه اتصال مراودات تجاری خواهد بود.

در کارگروه امور اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی، از هیئت تجاری اوگاندا خواسته شد در بخش های فرآوری زعفران، زرشک، عناب، گیاهان دارویی و مواد معدنی خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/ ط آ

 

برچسب ها: استانداری ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار