توقیف 17 نفر شتر در نهبندان

دو خودروی حامل 17 نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و پیشگیری از انتشار بیماریهای واگیر دار و مشترک بین انسان و دام 2 دستگاه خودروی حامل 17 نفر شتر بدون سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیرهای فرعی شهرستان نهبندان تردد می‌‌کردند با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان توقیف شدند.


وی افزود: با توجه به اینکه بیماری های مشترک بین دام و انسان از قبیل کرونا ویروس(مرس) می تواند به اقتصاد شهرستان و حتی استان خسارات جبران ناپذیری وارد نماید، از این رو یکی از راههای کنترل و پیشگیری از این بیماری های نوپدید تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابجایی محموله های وارده و صادره است.


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.


راه انجام خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال 22 محموله دام زنده غیر مجاز شامل 92 نفر شتر، 131 رأس گوسفند و 11 رأس گاو که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شدند، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.


وی در پایان از شترداران شهرستان خواست در زمینه جابجایی و حمل و نقل دام زنده به ویژه شتر با شبکه دامپزشکی مبداء و مقصد هماهنگی به عمل آورند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام زنده اقدامات لازم انجام ‌گیرد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شتر ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.