مدیرعامل آبفا کردستان:

کار احداث و ارتقای هشت تصفیه خانه فاضلاب کردستان در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: هشت پروژه احداث و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب درشهر‌های مختلف استان در دست اجرا است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی گفت: شش تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های مختلف این استان فعال است و آب تصفیه شده این واحد‌ها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هشت طرح فاضلاب در دست اجرا است، افزود: کار احداث سه تصفیه خانه فاضلاب بیجار، یاسوکند و کامیاران امسال به پایان می‌رسد تا ظرفیت تصفیه فاضلاب از ۷۰ درصد فعلی به ۸۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان ادامه داد: با احداث و ارتقای پنج تصفیه خانه دیگر در شهر‌های دهگلان، دیواندره، سنندج، سقز و مریوان ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۹۱ درصد خواهد رسید.

محمدی یادآور شد: ۹۵ درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهر‌ها جمع آوری می‌شود که این میزان معادل دو برابر میانگین جمع آوری فاضلاب در سطح کشور که ۴۵ درصد است، می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد جمعیت شهرنشین استان از خدمات جمع آوری و ۱۰ درصد از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار نیستند، بیان کرد: این میزان جمعیت در ۲۰ شهر استان پراکنده هستند و برای احداث تأسیسات مورد نیاز در این شهرها، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر پنج تصفیه خانه آب در شهر‌های سنندج، بانه، سقز و حسن آباد یاسوکند فعال است و سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه شده را توزیع می‌کنند.

محمدی از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلندمدت به شهر‌های سنندج، دیواندره، بانه و سقز خبرداد و اظهارداشت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۳۵۰ هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفا کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

جمع آوری ۹۵ درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهر‌ها

برچسب ها: آب وفاضلاب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.