وجود ۳۵۰ هزار مشترک آب در سطح شهرهای استان کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار مشترک آب در سطح شهرهای استان گفت: ۳۲۰ هزار فقره در بخش خانگی، ۲۳ هزار فقره در بخش تجاری و مابقی مربوط به سایر بخش‌هاست .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدحسین محمدی،سرانه آب تولیدی در استان را به ازای هر نفر ۲۶۴ لیتر در شبانه روز عنوان کرد و گفت: این شاخص در سطح کشور به طور میانگین به ازای هر نفر ۲۵۷ لیتر در شبانه روز است .

وی با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار مشترک آب در سطح شهرهای استان، افزود: ۳۲۰ هزار فقره معادل ۸۷ درصد از این تعداد در بخش خانگی، ۲۳ هزار فقره در بخش تجاری و مابقی مربوط به سایر بخش‌هاست .

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد: در بخش خانگی ۲۲ درصد مصرف کننده ها در شهرهای استان ماهیانه بین ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب، ۱۸ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ مترمکعب، ۱۶ درصد بین ۲۰ تا ۲۵ مترمکعب و ۱۴ درصد بین ۲۵ تا ۳۰ مترمکعب آب مصرف می کنند .

وی تصریح کرد: هدف شرکت آب و فاضلاب شهری استان مصرف کمتر آب نیست، بلکه از شهروندان درخواست داریم تا مصرف آب خود را مدیریت کرده و آن را به شکلی بهینه مصرف کنند .

محمدی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: آب سرمایه خود مردم است و شرکت آبفا به نمایندگی از آنها این سرمایه را در اختیارشان قرار می دهد، لذا خود مردم باید در زمینه مصرف بهینه گام های اساسی و جدی تر بردارند .

وی با اشاره به اینکه شستشوی باغچه و خیابان و خودرو با آب شرب، اجحاف در حق جامعه است، خاطرنشان کرد: این موارد از جمله نمونه‌هایی است که از شهروندان شهرهای مختلف استان انتظار داریم از انجام آنها پرهیز کنند.

انتهای پیام/م

تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

برچسب ها: آب وهوا ، آب وفاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.