تولید سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب در استان کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می‌شود .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدحسین محمدی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در مناطق شهرنشین استان کردستان سکونت دارند، گفت: ۱۰۰ درصد این جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
وی افزود: سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می‌شود .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با بیان اینکه در سال 96 حجم آب تولیدی در شهرهای استان ۱۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب بود، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۳ کیلومتر عملیات توسعه و بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در شهرهای مختلف استان اجرا شد.
وی با اعلام اینکه تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب ۳۵۱ هزار و ۵۰۰  فقره است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته به مشترکان واگذار شد.
محمدی با ذکر اینکه بخشی از منابع تأمین آب شهرهای استان محل منابع زیرزمینی به میزان ۴۱ درصد تأمین می شود، خاطرنشان کرد: این میزان شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک رشته قنات است.
وی ادامه داد: بخش دیگر منابع تأمین آب شهرهای استان از محل منابع سطحی به میزان ۵۹ درصد و از شش واحد سد شامل سدهای قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان با اشاره به اینکه هزینه تمام شده برای هر مترمعکب آب در کردستان ۱۵۰۰ تومان است، گفت: در مقابل به ازای هر مترمکعب تنها ۴۰۰ تومان از مشترکان دریافت می شود.
وی در پایان بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و یادآور شد: آب سرمایه خود مردم است و شرکت آبفا به نمایندگی از آنها این سرمایه را در اختیارشان قرار می‌دهد، بر این اساس خود مردم باید در زمینه مصرف بهینه گام‌های اساسی و جدی‌تر بردارند.
انتهای پیام/م

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در استان کردستان

برچسب ها: آب وهوا ، آب وفاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.