مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان کردستان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت:با احداث 3 تصفیه‌خانه فاضلاب در سال جاری ظرفیت تصفیه فاضلاب افزایش و از 71 درصد به ۸۰ درصد می‌رسد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب، ۷۱ درصد فاضلاب جمع‌آوری شده در سطح شهرهای استان را تصفیه می‌کنند.                                        

وی با بیان اینکه ۸ طرح فاضلاب هم در دست اجرا است، افزود: در این طرح‌ها کار احداث ۳ تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و پنج تصفیه خانه دیگر نیز از محل طرح‌ها احداث می‌شود که در این صورت ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۹۱ درصد خواهد رسید.

 محمدی عنوان کرد: از این تعداد طرح ۳ تصفیه‌خانه با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال به اتمام خواهد رسید که به این ترتیب ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۸۰ درصد تا پایان سال‌جاری می‌رسد.

وی افزود: پنج درصد جمعیت شهرنشین استان از خدمات جمع‌آوری و ۱۰ درصد از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار نیستند، اما این تعداد در ۲۰ شهر استان پراکنده هستند و برای احداث تأسیسات مورد نیاز در این شهرها ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی  گفت: طرح جامع تأمین آب بلندمدت استان برای افق سال ۱۴۲۵ و با پیش بینی تأمین آب ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تهیه شده است که در آن تاریخ شهرهای استان نیازمند ۱۷۲ میلیون مترمکعب آب خواهند بود.

مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اتمام این طرح‌ها که پیشرفت قابل توجهی نیز دارند، اعتبار نیاز است.

محمدی یادآور شد: در ۵ شهر بانه، مریوان، سنندج، کامیاران و قروه با حاشیه نشینی در اطراف شهرها مواجه هستیم و با توجه به نبود زیرساخت مناسب در آنها ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات مناسب نیاز است تا طی ۲ سال ساماندهی شوند.

انتهای پیام/م

احداث ۳ تصفیه‌خانه دراستان کردستان

 

برچسب ها: آب وفاضلاب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.