برگزاری مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری

مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در محل اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصر آبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در کنار سلامت بحث امنیت بسیار مهم بوده که نیروی انتظامی آنرا فراهم کرده است و موضع حفاظت از منابع طبیعی بر عهده ی یگان حفاظت است که در این راه ممکن است جان خود را از دست بدهند و به مقام شهادت نائل شوند.

وی افزود:یکی از سیاست های سازمان در راستای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردمی است.

نصر آبادی گفت:قاطعیت در عرصه ها باید متناسب با افراد انجام شود و برای این کار نیاز است نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی اشرافیت کامل به عرصه را داشته باشند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه به استانداردهای لازم در این عرصه برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص وضعیت حقوقی و بیمه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری افزود:درخواست های داده شده به حق است و درصدد کاهش این مسائل هستیم.

سرهنگ زاهدی پور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز گفت:یگان های حفاظت،مصوبه ی شورای عالی کشور است که در این راستا تمامی سازمان هایی که به وضعیت حفاظتی نیاز دارند می توانند یگان حفاظتی تشکیل دهند و وظیفه ناجا معرفی فرماندهان یگان حفاظت است که در این خصوص نیروهایی با مهارت بالا به سازمان ها معرفی می شوند.

سرهنگ حسن زاده فرمانده سابق یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود:در بحث حفاظت از منابع طبیعی خدمت به مردم بسیار ستودنی است.

وی اظهار کرد:در بحث دخل و تصرف در خراسان جنوبی آمارها کاهش و در زمینه رفع تصرف افزایش داشته است و همچنین در حوزه ی گشت و مراقبت جزء بهترین استان ها بودیم و جزء اولین استان هایی بودیم که بحث پرونده های سنواتی را مطرح کردیم و تاکنون پرونده سنوات معوقی نداشته ایم و همه به سرانجام قضایی خود رسیده است.

سرهنگ حسن زاده بیان کرد:خراسان جنوبی جزء اولین استان ها در زمینه احداث پایلوت پاسگاه منابع طبیعی است.

سرهنگ رمضانی فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص برنامه های آینده گفت:رسیدگی سریع و به موقع شکایت ها،ایجاد تعامل با دستگاه های قضایی استان و شهرستان ها،تعامل با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی و معاونت های این اداره،تعامل با سایر یگان ها و سایر دستگاه ها،پیگیری مشکلات یگان حفاظت،پیگیری پرونده های سنوات گذشته،برخورد  مقتدرانه با متخلف در حوزه ی منابع طبیعی و غیره از جمله این برنامه ها است.

سرهنگ سبز علی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد:امروزه تمام دنیا در حوزه ی آب،خاک و پوشش گیاهی به صورت جدی با مشکلاتی مواجه هستند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما دیگر جایی برای زندگی کردن نخواهیم داشت.

وی بیان کرد:در برخی اکوسیستم های کشور امکان زاد آوری مجدد برخی از گونه ها ی گیاهی به دلیل کاهش رطوبت،افزایش دما و کاهش منابع آبی امکان پذیر نیست.

سرهنگ سبز علی گفت:همان طور که مقام معظم رهبری سفارش کرده اند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود باید منابع طبیعی را حفظ و زنده کرد و امروزه متأسفانه آنچه که داریم را حفظ نمی کنیم و آنچه که مربوط به آیندگان است را نابود می کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور افزود:در حوزه ی منابع طبیعی باید آگاه سازی و فرهنگ سازی شود تا مردم با ما همراه شوند.

وی گفت:اگر امروز در عرصه ی منابع طبیعی شاهد تخلفات باشیم قطعا نشان دهنده ی چراغ سبزی است که از طرف سایر دستگاه ها داده شده است و ما موظف هستیم تا با یک ادبیات با مردم گفتمان کنیم اما با افراد متخلف و آزمند برخورد قاطع خواهیم داشت.

سرهنگ قاسمی افزود:امروز در حوزه منابع طبیعی کشور در طی یک سال 30 هزار پرونده تخلفات داریم که بیش از 60  درصد آن مربوط به تغییر کاربری و تصرفات و غیره است و همچنین در حوزه ی اطفای حریق 60 درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت:در حوزه ی منابع طبیعی پایه اول هدف گذاری ، آسیب شناسی و شناسایی کانون های بحرانی و اجرای برنامه های قابل اجرا است.

وی بیان کرد:لایحه حمایت از جنگل بانان یکی از اقداماتی است که امیدواریم هرچه سریع تر به تصویب مجلس برسد تا جنگل بانان دچار مشکل نشوند و بیمه آنها پرداخت شود.

 در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ محمد حسن زاده فرمانده سابق یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان جنوبی قدردانی شد و سرهنگ رمضانی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی منصوب شد.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی جزء اولین استان ها در زمینه احداث پایلوت پاسگاه منابع طبیعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.