مردم از خرید داروهای اضافه یا بی مورد خودداری کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم خواست از خرید داروهای اضافه یا بی مورد خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ناصری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي بیرجند گفت: برخی از مردم که تمایل به مصرف خودسرانه دارو دارند نسبت به تأمین حجم زیادی دارو اقدام کرده اند که همین موضوع سبب کمبود برخی از این داروها در استان شده است.


وی با بیان اینکه داروی مورد نیاز استان از طریق شرکت های معتبر پخش سراسری دارو و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، در بیمارستانها و داروخانه های خصوصی توزیع می شود افزود: آمار کمبودهای دارویی در استان هم به صورت مستمر جمع آوری و برای پیگیری و تأمین به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.


ناصری با بیان اینکه باید بین داروی کمیاب و نایاب تفاوت گذاشت گفت: داروی کمیاب دارویی است که به صورت سهمیه ای توزیع می شود و موجودی فعلی، کمتر از مقدار نیاز بیماران است ولی داروی نایاب دارویی است که در داروخانه ها موجود نیست و تهیه آن برای بیمار مقدور نمی باشد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي بیرجند با بیان اینکه از 2 هزار و 58 قلم دارویی در استان تنها حدود 80 قلم کمبود داریم یا در واقع کمیاب است، افزود: این مقدار، تنها 3.8 درصد کل داروی استان را تشکیل می دهد که البته پیگیری مستمر برای تأمین آنها انجام می شود.


وی با اشاره به تماس های مردمی با سامانه 1490 این معاونت، در خصوص کمبودهای دارویی گفت: در 6 ماه نخست امسال از 2 هزار و 371 مورد تماس تلفنی با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم، 191 تماس در خصوص کمبود های دارویی بوده که این موضوع هم بیانگر حدود همین میزان کمبود دارویی است.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مردم می توانند هرگونه مشکل در حوزه دسترسی به دارو یا کمبود آن را با شماره تلفن 1490در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: داور ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.