مدیر کل راه آهن شرق خبر داد؛

افزایش ۳۴ درصدی بارگیری در راه آهن شرق

بارگیری در راه آهن شرق ، در سه ماه ابتدای امسال 34 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   ماسوری مدیر کل راه آهن شرق گفت: امسال در شاخص تناژ بارگیری به میزان یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۹۲ تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، بالاست، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن در این منطقه حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ( بارگیری یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۶۹ تن ) 34 درصد افزایش داشته و درآمد حاصل از بارگیری ناحیه نیز ۹۱ درصد افزایش یافت.

 وی افزود: عمده این بارها از مبدأ معادن سنگ آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل می شود.

ماسوری بیان کرد: راه آهن شرق ( خط آهن بافق – طبس – مشهد) به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور است و معادن سنگ آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با ذخیره بیش از ۲/۱ میلیارد تن سنگ آهن بزرگترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ آهن ایران و یکی از غنی ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ آهن است که حدود ۴۰%  محصول آن  با خطوط راه آهن حمل می شود.

راه آهن شرق با هزار کیلومتر خط اصلی بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع است.

انتهای پیام/ ط آ

بارگیری در راه آهن شرق ، امسال 34 درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار