نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛

دشمن به اسم آزادی اراده را از جامعه می گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:کشورهای استعماری وقتی می خواهند اراده یک ملت را بگیرند آن ها را به سمت بازی های شراب و موسیقی می برند و به اسم آزادی اراده را از جامعه می گیرند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران کل استان گفت:تفاوت بین انسان و سایر موجودات سرمایه ارزشمندی است که باید آن را درک کرد.

 

وی افزود:حدود ۴۰ شاخصه این تفاوت را مشخص می کند که یکی از این شاخصه های ارزشمند انسانی اراده است.

 

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه آزادی به معنی علمی یعنی انسان اسیر طبیعت و غریزه نیست،عنوان داشت:آزاد بودن و رها بودن یکی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد:اراده به نوبه خود از عقل،وحی، علم و فطرت کمک می کند و بعد خیر را انتخاب می کند رها بودن یعنی خارج از فرمول و نقشه راه کار کردن این آزادی نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه تمام جهان خلقت روی نقشه حرکت می کند،بیان داشت:اما انسان چشم خود را روی تمام حقایق می بندد و تحت عنوان آزادی رها کار می کند.

 

آیت الله سید علیرضا عبادی ادامه داد:این نه تنها آزادی نیست که صلب آزادی بوده و چون خارج از نقشه است هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محدودیت هایی که اسلام قائل شده برای حفظ آزادیت انسان است،افزود:هرچه عقل را از انسان بگیرد و هرچه به اراده انسان آسیب می زند حرام است حالا این شاید شراب یا هر ماده سرمست کننده دیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه در اسلام مکالمه با نامحرم خارج از حد ضرورت اشکال دارد چون به اراده انسان آسیب می زند،بیان داشت:همچنین خداوند خلوت زن و مرد نامحرم را حرام کرده چراکه می خواهد اراده انسان حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد:بخشی دیگر که اراده را ضعیف می کند غنا و موسیقی حرام بوده چراکه اراده را از کف انسان می گیرد و این از نظر علمی و تجربی ثابت شده است.

 

آیت الله سید علیرضا عبادی تأکید کرد:کشورهای استعماری وقتی می خواهند اراده یک ملت را بگیرند آن ها را به سمت بازی های شراب و موسیقی می برند، دشمن کارشناسی می کند و این ها برنامه استعماری است که اراده جامعه را بگیرد.

 

وی گفت:تمام این نقشه ها با آهنگ های موسیقی تنظیم شده وهیچ کس دوست ندارد به اسم آزادی و تمدن فرزندنش درگیر این دام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین به دهه کرامت اشاره کرد و افزود:فرق بین انسان هایی که به کرامت رسیده اند با مردم های عادی در اراده است،آن ها اراده خود را حفظ کرده اند و اراده را بر اساس عقل،علم، کشف و وحی اتخاذ می کنند و انسان کامل و باکرامت می شوند.

 

انتهای پیام/غ

اراده،یکی از شاخصه های ارزشمند انسانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.