تأکید بر اطلاع رسانی از طرح های اشتغال زایی در روستاها

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی: طرحهای اشتغالزایی در روستاها برای مردم اطلاع رسانی و تبیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ فلاحتی در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین جمعی از روسای امور شعب بانکهای عامل استان تحرک اشتغال در استان را نامحسوس دانست و گفت: باید دهیاران و اعضای شوراها در روستاها توجیه شوند تا نسبت به طرح های اشتغالزایی در روستاها اطلاع رسانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله مهم در طرح های اشتغالزایی، ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: طرح های اشتغالزایی پایدار به طور جد پیگیری شود.

فلاحتی خواستار رتبه بندی کمیته های اشتغال در استان شد و گفت: باید فرماندارانی که طرح های بیشتری در حوزه اشتغال مصوب کردند تشویق و برای هر شهرستان نیز سهم اعتباری مشخص شود تا هر منطقه بتواند برای آن سهم برنامه ریزی کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، گفت: باید نظارت شود که تسهیلات به درستی پرداخت شود. 

حجت الاسلام عبادی طرح های متوسط اشتغالزایی را با اهمیت دانست و افزود: زمان بازدهی کمتر، ریسک پذیری کمتر و همچنین نظارت بهتر و آسانتر از جمله مزایای طرح های اشتغالزایی متوسط است.

نماینده مردم طبس، فردوس،بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم از امضای تفاهم نامه سازمان مدیریت با نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: سازمانهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی می توانند 50درصد تسهیلات را به غیر مددجو آن نهاد پرداخت کنند که با انجام این کار، بررسی بخشی از طرح های خرد توسط نهادهای حمایتی انجام و نظارت بر آن طرح ها نیز راحت تر خواهد بود.

امیرحسنخانی پروژه های بزرگ را در اشتغال پایدار و نیز ارتقاء سطح دانش و صنعت استان موثر دانست و افزود: وثیقه بانکی برای اینگونه تسهیلات یکی از مشکلات پیش روی این طرح ها است.

افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخی مشکلات در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: در اعطای تسهیلات به طرح ها باید صلاحیت افراد و طرح های پیشنهادی آنان دقیق بررسی شود. 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هم با اشاره به اینکه از بهمن ماه پارسال 802 طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری با اعتبار 480 میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شده اند گفت: بیرجند با 129 طرح بیشترین و سرایان با 46 طرح کمترین شهرستان های  استان در ارائه طرح های اشتغالزایی مناطق روستایی و عشایری هستند.

رکنی به اهمیت طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکید کرد و افزود: برای رونق اینگونه طرح ها باید به جذب سرمایه گذار توجه شود.

بانکهای عامل نیز در این دیدار از ارجاع برخی پرونده های ناقص به بانکها گلایه کردند و گفتند: بعضی پرونده ها با وجود نقص و اجرایی نبودن و عدم وجود مستندات اولیه در طرح  از سوی دستگاه های اجرایی به بانکها معرفی می شوند که با روبروشدن با عدم پرداخت تسهیلات نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ ط آ

اطلاع رسانی از طرح های اشتغال زایی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار