توزیع ۴۳ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های خراسان‌جنوبی سال گذشته توزیع شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خواجوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی صبح پنج‌شنبه در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی بیرجند گفت: پیگیر وضعیت استخدامی دهیاران در راستای امنیت شغلی آنان هستیم.

وی با اشاره به ۱۴ تیرماه سالروز تأسیس دهیاری‌ها افزود: تأسیس دهیاری‌ها نقطه عطف پیوند مردم و حاکمیت در مدیریت محلی است.

خواجوی ادامه داد: به برکت وجود دهیاری‌ها و مشارکت مردم شاهد تحول‌های شگرفی در وضعیت روستاها به‌ویژه درزمینهٔ زیرساخت‌ها هستیم و امیدواریم به هدف اصلی که مطلوب کردن شرایط زندگی در روستا برای روستائیان است برسیم.

وی افزود: متأسفانه به‌واسطه غفلت از اقتصاد روستا شرایط به‌گونه‌ای شده است که روستایی نیازهای خود را از شهر تأمین می‌کند درحالی‌که درگذشته شهرها متکی به تولیدات روستا بوده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از زیرساخت‌ها به روستاهای خراسان جنوبی برده شده اما همچنان شاهد مهاجرت روستائیان به شهر هستیم.

خواجوی با بیان اینکه طرح‌های درآمدزایی عاملی برای مستقل شدن دهیاری‌ها از بودجه‌های دولتی است، اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن طرح‌های درآمدزای دارای توجیه اقتصادی ۵۰۰ میلیون تومان وام به دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد که دهیاران باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ وظیفه بر اساس قانون بر عهده دهیاری‌ها است، بیان کرد: سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های استان توزیع کردیم که البته هزینه کرد این اعتبارات باید برای مردم ملموس باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: دهیاری‌ها کد اجرایی ندارند که این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده که رفع آن در دست پیگیری است.

همچنین در این گردهمایی لطفی رئیس تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دهیاران همانگونه که به توسعه زیرساخت‌های روستا و موضوعاتی چون طرح‌های هادی توجه دارند باید در زمینه مسائل فرهنگی نیز همت داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی بیرجند بیان کرد: پیامبر(ص) بعد از فتح مکه کسانی را که با جنگ نظامی علیه ایشان ایستاده بودند را بخشیدند ولی فعالان فرهنگی در مقابل اسلام را عفو ننمودند که نشان از اهمیت موضوعات فرهنگی است.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ روحانی مستقر در روستاهای اطراف شهر بیرجند کار فرهنگی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در روستاها فعالیت‌های قرآنی است، افزود: ۲۲ خانه قرآن روستایی در روستاهای بیرجند وجود دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی بیرجند گفت: البته برنامه های فرهنگی در روستا باید با همکاری همه نهادها چون روحانی روستا، هیأت امنا، شورای اسلامی، کانون فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج انجام شود

لطفی یادآور شد: به تمام کلاس های قرآنی روستاها که در سامانه ثبت شده باشد حق الزحمه تعلق می‌گیرد.

در این گردهمایی تعدادی از دهیاران بخش مرکزی بیرجند نظرات خود درباره مدیریت روستایی و مشکلات دهیاران از جمله وضعیت استخدامی دهیاران و کمبود منابع آبی بیان کردند.

انتهای پیام / ط آ

 ۴۳ میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های خراسان‌جنوبی توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.