برگزاری نشست مشترک مسئولان ایرانی و اقلیم کردستان عراق

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بازگشایی بازارچه سیف سقز نشستی با حضور استاندار کردستان و مسئولان اقلیم کردستان عراق برگزارمی شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محسن بیگلری شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد دهیاری در سقز گفت: می‌طلبد دهیاران و اعضای شور‌های اسلامی برای ایجاد کارگاه‌های فرآوری و شغل‌های جایگزین در روستا‌ها همت بیشتری کنند.
وی یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان را بازگشایی بازارچه سیف ذکر کرد و اظهارداشت: در این رابطه نشستی با حضور مسئولان دو طرف از جمله بنده، استاندار کردستان با مسئولان اقلیم کردستان برگزار خواهد شد.
وی به گلایه‌های دهیاران از وضع حقوق کاری آن‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: به منطور ارتقای وضع دهیاران، از طرح جامع دهیاران در صحن علنی مجلس دفاع خواهم کرد.
سرپرست فرمانداری سقز هم دراین مراسم با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد روستایی منجر به مهاجرت معکوس خواهد شد، گفت: دهیاری‌ها در راستای شکوفایی اقتصاد روستا‌ها نقش مهمی برعهده دارند.
کامیل کریمیان با تاکید بر اینکه طرح‌های قابل اجرا در هر روستا شناسایی و سرمایه گذاران برای اجرای طرح معرفی شود، اظهارداشت: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی با نرخ بهره چهاردرصد به روستاییان این شهرستان واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: سند اراضی کشاورزی و ملک‌های روستایی هم توسط بانک‌ها به عنوان ضمانت پذیرش می‌شود.
سرپرست فرمانداری سقز با بیان اینکه دهیاری، نهاد عمومی غیر دولتی و مجری سیاست‌های دولت است، افزود: تاسیس این نهاد یکی از کار‌های ارزشمند وتاثیرگذار در کشورمان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/م

دهیاری‌ها در راستای شکوفایی اقتصاد روستا‌ها نقش مهمی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.