برداشت مصالح رودخانه‌ای از بستر سیمینه رود سقز متوقف شد

مدیر امور منابع آب سقز گفت: برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای از بستر رودخانه سیمینه در شهرستان سقز در سال ۹۷ متوقف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عباس جاوید گفت: به همت جمعی از ادارات و مردم روستای قهرآباد، برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای از بستر رودخانه سیمینه در شهرستان سقز در سال ۹۷ متوقف و بستر رودخانه احیا شد.
 محیط زیست متعلق به آیندگان و رودخانه و بستر آن جزو انفال و متعلق به عامه مردم بوده و حفاظت و حراست از آن وظیفه همگانی است و سیمینه بدون همکاری مردم، جان تازه‌ای نمی‌گرفت.
وی افزود: تجاوز به بستر رودخانه‌ها و برداشت بی رویه مصالح، باعث طغیان رودخانه در زمان سیلاب و آسیب رساندن به منازل روستایی، تغییر مسیر جریان، کاهش تغذیه آب زیرزمینی و مرگ و میر آبزیان خواهد شد.
جاوید، در این راستا از دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و حفاظت محیط زیست تشکر و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌های بین بخشی جهت حفاظت و کنترل رودخانه‌ها تداوم داشته باشد.

گفتنی است، سیمینه‌رود از کوهستان‌های منطقهٔ مهاباد و سقز و بانه و کردستان عراق سرچشمه گرفته و پس از عبور از وسط شهر  بوکان  و اطراف شهر  میاندوآب  به  دریاچه ارومیه می‌ریزد.
انتهای پیام/م

احیای رودخانه سیمینه رود سقز

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.