مریوان؛ یک شهرستان استثنایی در ایران

فرماندار مریوان گفت: اجتماع ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد، مریوان را به یک شهر استثنایی و ویژه در کشور تبدیل کرده است.

اسماعیل احمدی در حاشیه برگزاری تور رسانه ای در مریوان اظهار داشت: اجتماع ظرفیت‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، و داشتن مرز رسمی باعث شده مریوان به یک شهرستان استثنایی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی باشماق هر ساله در میان گمرک‌هایی که در مرز‌های خشکی قرار دارند رتبه‌های برتر رنگینک‌های گمرک را به خود اختصاص می‌دهد.

فرماندار مریوان اشاره‌ای به میزبانی این شهرستان از زوار اربعین برای سومین سال متوالی داشت و ادامه داد: مریوان یک منطقه هدف برای کاروان راهیان نور نیز به شمار می‌آید.

احمدی با اشاره ظرفیت بسیار خوب کشاورزی در این شهرستان گفت: مریوان از لحاظ کشاورزی جز شهر‌های خاص استان و منطقه است و تمام ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان درجه یک و ۲ هستند. 

فرماندار مریوان، این شهرستان را ذخیره گاه فرهنگی استان خواند و افزود: با وجود تمام این پتانسیل‌ها تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

احمدی گریزی به مشکلات این شهر داشت و گفت: در آمار سرانه آموزشی بسیار ضعیف هستیم و تنها شهرستلنی در کشور هستیم که مدارس شاهد آن دو شیفتی هستند .

وی تاکید کرد: نیروی انسانی این شهر یک نقطه قوت بسیار بزرگ در مریوان است که می‌تواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

احمدی اضافه کرد: با آبرسانی به ۵۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران مزایای بسیاری برای این منطقه و به صورت میانگین برای بیش از ۵ هزار نفر شغل ایجاد کرد که در صورت اجرای دیگر طرح‌های این پروژه تحول بزرگ در امنیت غذایی در منطقه شاهد خواهیم بود.

تور رسانه ای خبرنگاران در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت برگزار شد.

برچسب ها: مریوان ، گردشگری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.