نحوه انتقال سند خودرو با طی چه مراحلی صورت می گیرد؟

انتقال سند خودرو نیز مانند بسیاری دیگر از کارهای اداری و ثبتی نیاز به طی یک سری مراحل خاص دارد. جهت آشنایی بیشتر و بهتر با نحوه انتقال سند خودرو با باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید.

نحوه انتقال سند خودرو با طی چه مراحلی صورت می گیرد؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جامعه امروزی با پیشرفت علم تکنولوژی، خودرو های زیادی در کشور ایران و در سراسر جهان تولید می شوند. به وضوح می توان گفت که در گذشته ترافیک چندانی در خیابان ها دیده نمی شد اما امروزه زمان بیشتر افراد در ترافیک ها تلف می شود. با افزایش روند تولید خودرو ها، طبیعی است که خرید و فروش آن ها نیز رواج پیدا کرده است، اما دیده می شود که برخی افراد وقتی خودروی جدیدی را از فرد دیگری خریداری می کنند در انتقال سند خودرو به مالکیت خود، تاخیر می کنند و به این مسئله کاملا بی اعتنا می باشند. این مورد امر بسیار مهمی می باشد و در حین خرید خودرو باید هم زمان انتقال سند خودرو را انجام داد زیرا بی اعتنایی در این موضوع سبب ایجاد مشکلات زیادی  هم برای خریدار و هم برای فروشنده می کند. افراد برای "انتقال سند خودرو" باید مراحلی را طی کنند، هم چنین شرایط زیادی دارد که اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفته اید و با شرایط آن آشنا نیستید توصیه می کنیم با ما همراه باشید و مطالب زیر را با دقت مطالعه نمایید.

برای انتقال سند خودرو چه مراحلی باید طی شود؟

در هر معامله ای نیاز است هر دو طرف یعنی هم خریدار و هم فروشنده قرار دادی را میان خود بنویسند و این قرار داد باید به امضای هر دو طرف برسد. در انتقال سند خودرو نیز در ابتدا باید این کار را انجام دهند. در محتوای این قرارداد باید مواردی را ذکر کنند که این موارد را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • مشخصات کامل و جامع خودروی خریداری شده از جمله رنگ، مدل، دوگانه سوز بودن یودن یا فقط بنزینی بودن خودرو، وسایل موجود در خودرو و ... باید ذکر شود.
  • قیمت تمام شده خودرو که خریدار پرداخت می کند.
  • زمان تحویل دادن خودرو از طرف فروشنده به همراه مدارکی مانند ( بیمه شخص ثالث، کارت سوخت و ...)
  • زمان و نحوه تعویض پلاک خودرو
  • مسولیت و تکلیف فروشنده به مواردی مانند پرداخت بدهی ها و جریمه ها و عوارض سالانه شهرداری
  • تکلیف فروشنده بابت پرداخت مالیات
  • تعیین زمان برای حضور و مراجعه طرفین در دفتر خانه
  • دیگر مواردی که برای به پایان رساندن قرارداد نیاز است.

مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو برای انتقال سند خودرو

مرحله بعدی برای انتقال سند خودرو، مراجعه کردن به مراکز تعویض پلاک می باشد. اصول اصلی در انتقال سند خودرو این است که قبل از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، هر دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده باید در مراکز تعویض پلاک حاضر شوند و مستندات مربوط به اقدام پلاک قبلی و نصب پلاک جدید، برای خریدار را ارائه دهند.

در برخی موارد دیده شده است که خریدار یا فرشنده به دلایل مختلفی نتوانسته اند با هم در مرکز تعویض پلاک حضور داشته باشند. در این شرایط می توانند به دفتر خانه مراجعه کرده و اقدام به تنظیم وکالت نامه بکنند که فروشنده باید پس از تعویض پلاک خودرو دوباره به همراه خریدار برای تنظیم کردن سند قطعی خودرو به دفتر خانه مراجعه کند. علاوه بر این کار، می توان در دفتر خانه وکالتی به نام وکالت فروش خودرو تنظیم کرد که در این حالت نیازی به حضور فروشنده در دفتر خانه نیست، اما باید توجه کرد که هزینه تنظیم کردن این نوع وکالت از تعویض پلاک بیشتر است. بنابراین بهتر است از روش قبلی استفاده شود.

نحوه انتقال سند خودرو

مراجعه کردن به دفتر خانه برای انتقال سند خودرو

بعد از انجام تعویض پلاک خودرو، باید هر دو طرف معامله یعنی هم خریدار و هم فروشنده به دفتر خانه مراجعه کنند و سند قطعی خودرو را تنظیم کنند.  برای تنظیم کردن انتقال سند خودرو مدارکی باید آماده باشد. این مدارک عبارتند از:

  1. برگ سبز جدید یعنی شناسه خودرو و تاییدیه انتقال خودرو یعنی صادره در مرکز تعویض پلاک خودرو
  2. اصل مدارک شناسایی خریدار و فروشنده
  3. برگه کمپانی که به آن بنچاق قبلی نیز گفته می شود که به نام فروشنده است.
  4. بیمه نامه شخص ثالث
  5. کارت سوخت خودرو
  6. برگ مفاصا حساب پرداختی عوارض سالانه شهرداری

در خرید و فروش خودرو های وکالتی، باید دفتر خانه مهلت تعویض پلاک خودرو را در وکالت نامه ای تنظیم شده است درج کند.

نحوه انتقال سند خودرو

هزینه های ناشی از انتقال سند خودرو بر عهده کدام طرف می باشد؟

هزینه های ناشی از انتقال سند خودرو در دفتر خانه های تمام کشور برابر می شود زیرا آن ها را براساس جداول مالیاتی تنظیم می کنند. هزینه های انتقال سند خودرو شامل دو بخش است: هزینه حق الثبت و مالیات نقل و انتقال که مخصوص دولت می باشد و هزینه  حق التحریر که مخصوص دفترخانه می باشد. این هزینه ها برای هر خودرویی با مدل های متفاوت یکسان نمی باشد و برای هر خودرویی هزینه متفاوتی در نظر گرفته شده است. هزینه ای که برای دولت می باشد، از طرف فروشنده باید پرداخت شود اما هزینه ای که مخصوص دفتر خانه است بر عهده هر دو طرف می باشد، مگر در شرایطی که خریدار و فروشنده بر خلاف شرایط گفته شده توافق کرده باشند که در این صورت، این نظر محترم بوده و پرداخت ها بر این اساس صورت می گیرد.

به گفته برخی ازمسولین، حضور در دفتر خانه برای انجام امور مربوط به انتقال سند خودرو الزامی نیست و مراجعه به دفتر خانه حسنی ندارد و تنها سبب می شود هزینه هایی را هر دو طرف متحمل شوند، زیرا برگ سبز خودرو سند محسوب می شود و تمامی اطلاعات خودرو در اختیار پلیس می باشد.

نحوه انتقال سند خودرو

بسیاری از افراد که بعد از خرید و یا فروش خودروی خود  در انتقال سند خودرو تاخیر می کنند و به این مسئله بی اعتنا هستند، در آینده دچار مشکلات زیادی می شوند. پس توصیه می کنیم در این امر دقت کافی داشته باشید و در زمان مناسب حتما  اقدام به انتقال سند خودرو کنید. در ضمن فرقی نمی کند که خریدار باشید یا فروشنده، هر دو طرف معامله دچار این مشکلات می شوند. امیدواریم که با خواندن مطالب بالا با روش ها و مراحل آن بیشتر آشنا شدید و اهمیت این مسئله را درک کردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۵۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام حالتون خوبه. ببخشید من اسفند ۹۸ یه ماشین گرفتم به یارو هم بدهکار نیستم اونموقع بهم وکالت چند روزه دادو چون قزنطینه شد و همه جا قرنطینه شد نتونستم تعویض پلاک کنم الانم یارو برام تمدیدنمیکنه که تعویض پلاک کنم راه چاره چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ی ماشین خریدم ک قبل از من دست دو نفر دیگه بوده
الآن برگ سبز و سند ماشین ب نام خودمه ولی سند های قبلی ک
به اسم کس های دیگه بوده کم کردم خواستم بدونم میتونم ماشینم رو بفروشم؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۰:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید من 17سالمه آیا میتونم ماشین به نام خودم بزنم و تعویض پلاک کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من خرداد ،۹۶ یه سمند خریدم از نمایندگی ولی هنوز برگه سند مالکیت خودرو دستم نرسیده باید جکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
بنگاه معاملات
۲۳:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
واقعا مردم خیلی به درد سر میافتند وقتی که چند پلاک عوض شده وانتقال سند انجام نشده پیدا کردن تک تک صاحبان قبل خیلی مشکل میشه هرکدام دریک استان یادرشهرستان ازکشوروباعث باج گیری و افراد سودجو میشود خواهش میکنم به این منجلاب پایان بدید
Iran (Islamic Republic of)
سامان ویسی
۱۸:۳۴ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من پراید وانتی خریدم خواستم بدانم برای انتقال سند فقط مفاصا حساب عوارض شهرداری کافیه ؟یا باید دارایی م بگیره فروشنده ؟
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۱۴:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۹
باسلام
من یه ماشین پژو خریدم بذون آگاهی از فروشهای قبلی بعد از تعویض پلاک به نام خودم فهمیدم که چند دست فروخته شده و هیچکدام محضری ثبت نکردن سوال من اینه که حالا میتونم از همون فروشنده اصلی که برگه کمپانی داره ماشین رو محضری به نام خودم ثبت کنم بدون در نظر گرفتن بقیه خریداران لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر میخواستم بدونم موتورسیکلت خریدم ایامیتوانم به نام همسرم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام میخواستم بدونم برای سندزدن ماشین به اسم خودم احتیاج به گواهینامه هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،پدر من حدود 12سال پیش وانت خریده و سند نزده فقط کارت سبز داره حالا میخواد برای سند بره،دفتر خانه گفته باید بنچاق بیاری،البته ،12سال پیش بنچاق وجود نداشته است،قبل تر از این هم همینطور یعنی یه دست قبل پدرم،حالا میخواد تاییدیه نقل و انتقال بگیریم میگه بنچاق باید باشه،حالا ما چیکار کنیم،ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من سال پیش وانتی فروختم ب یه بنده خدایی.قولنامه ایی هم ننوشتیم مستقیم رفتیم تعویض پلاک.یه مقداری از پول رو هم نگه داشت برای تعویص سند و مابقی رو دریافت کردم و کل مدارک ماشین رو هم دادم بهش.سند هم نمیاد بزنیم مثل اینکه ماشین رو هم فروخته دوسه دست گشته...حالا هم پول من مونده دستش هم سند زده نشده ...بنظرتون دردسر نمیشه بعدا؟؟؟
کلا نظرتون رو میخواستم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۹:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
فرق سند تک برگ با دو برگی چیه؟
ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
باسلام
پدر من ماشین خریده من برای امورات اداری و تعویض پلاک از فروشنده وکالت کار به اسم خودم گرفتم چطوری می تونم پلاک و کارت ماشین به اسم پدرم صادر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام من یک ماشین در نمایشگاه خریدم که صاحب ماشین اصل سند رو نداشت گفت تهرانه و چون از مزایده شهرداری خرید دیگه بنام خودش نکرد میخواست بفروشتش بعد بنام شخص خریدار کنه حالا هم میگه مدارکتو فرستادم تهران بنامت سند میزنن معلوم نیس چقدطول بکشه حاضرشه. آیا همچین موضوعی امکان داره؟من باید چه اقدامی کنم که بفهمم ایشون راست میگن؟؟؟؟خواهشا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من یه پرای خرداری کردم بعد مدتی فرختم قبل از من چند بار تعویض پلاک شده الان سنده قطعی رو به اسم خریدار بکنم حالا میشه صاحب اصلیش مستقیم سندو به اسم خریدار کنه ممنون
Netherlands
جواد
۱۶:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من یک خودرو خریدم کە برگ سبز سند بە نام خودم زدم الان میتونم سند قطعی خودرو رو بە نام کسی دیگە بزنم ؟
Netherlands
جواد
۱۵:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من میخوام بگم برگ سبز خودرو بە نام منە آیا سند قطعی هم باید حتما بە نام خودم باشە ؟ یا متونیم بە نام کسی دیگە سند بزنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام..من ی پژو۲۰۶تیپ۵خریدم تعویض پلاک کردم برایی سندقطعی کل مدارک ماشین همون برگه سبز و ....غیره رو دادم به بنگاهی که بفرسته قزوین سندقطعی اش بخوره بهم گفت بیا باهم رفتیم بهش تو الکتریکی قضایی ی حق امضا دادم به صاحب اصلی ماشین بنگاهی قرار بود بفرسته سند بخوره برگرده الان یک ماهه ازش هیچ خبری نیس من ازکجا بدونم سند ب اسم من خورده یا نه ..اگر بنگاهی سند ماشین نده پول بیشتری بخواد من کجاباید شکایت کنم یا اگر مدارک گم کرده باشه یا ازش دزدیده باشن من سند قطعی ماشین ازکجا باز میتونم بگیرم لطفا راهنمایی بکنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
احتیاجی به رفتن به دفاتر اسناد رسمی نیست مستقم میرید تعویض پلاک مالیات و خلافی و عوارض رو پرداخت میکنید و سند معتبر رسمیا بنام شما صادر میشود . به دفتر خانه نروید که هم هزینه گزاف دریافت میکنن و هم بدون هیچ خدمتی از شما پول بعنوان حق التحریر دریافت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با توجه به اینکه مالیات نقل انتقال و عوارض شهرداری در مراکز تعویض پلاک گرفته خواهد شد بنابر این احتیاجی به رفت به دفاتر اسناد رسمی نیست چرا باید پول بعنوان حق التحریر به جیب سردفتران واریز کنیم چرا باید پول بابت کار انجام نشده به سردفتران پرداخت کنیم همنه که سردفتران ماهی 500 میلیون درآمد دارن در کشور
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
وقتی مستقیم برن تعویض پلاک،این وسط پول کی رد وبدل میشه؟اگر سند جدید بخوره و تعویض پلاک بشه و خریدار پول نده چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تو همون مرکز تعویض پلاک طرف کل هزینه رو میگیره بعد زیر برگه سبز رو و مدارک تعویض پلاک رو امضا میکنه . برای اون هم چاره اندیشیده شده . ایشالا از سال جدید نقل انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک انجام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من چند سال یه پراید خریده ام تعویض پلاک کرده ام از بنگاه دار خریدم اما صاحب سند هی ندیدم و خیلی م دنبالش گردیدم متاسفانه پیداش نکردم خواهشآ راهنمایی بکنید چه را حل قانونی دارد که سند قطعی به اسم خودم بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اول مراجعه میکنی به راهنمایی و رانددگی اگه نشانی از فروشنده داشت که هیچ اگر هم نداشت با یه شکایت در دادسرا سند بنام شما خواهد خورد .
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
دوستان عزیزیه سوال لطفاجواب بدین
مبلغ موردمعامله درسندقطعی چراکمترازمبلغ خریدمن است؟
من ماشین رو۴۰میلیون خریدم توسندزده دوازده میلیون دویست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام من ماشین خریدم تعویض پلاک کردم الان فروختم قعطی نزده بودم الان فروختم تعویض پلاک کردم ساحب سندقبلی بایدبیادسندبزن به نام طرف دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دوست من اول از اینکه احتیاج به سند محضری نیست و نخواهد بود شما هم ماشین رو به هرکسی میخوای واگذار کنی در مرکز تعویض تمام صفر تا صد خدمات رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام‌ من ماشین معامله کردم ورثه ای بود بهم وکالت فروش دادن تعویض پلاک رفتم .تمام.برگ سبزم سند گرفتم الان رفتم برا قطعی منقول محضر میگه باید فرم شماره ۱۹ مالیاتی بیارید من از کجا اون فرم بیارم .مگر سندسبز معتبر نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با مراجعه به محضر کپی برگ مالیات بر ارث رو دریافت کنید . سند سبز معتبر بوده و احتیاج به سندی محضری نیست چون ماشین ورثه ای بوده برای سهولت کار وراث به شما وکالت فروش داده شده
Iran (Islamic Republic of)
صادق عیودی
۲۱:۵۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام.بنده یک خودروخریدم وپلاک به نام زدم اماقبل ازمن دوبار تعویض پلاک شده ونفرات قبلی مجهول المکان هستن .فقط صاب اولی خودرو موجود است.آیا ایشان میتواند سندخودرو به نام بنده در دفتراسناد انتقال دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
احتیاجی به سند دفتر خانه نمیباشد خریدار و فروشنده مراجعه میکنن تعویض پلاک و کار تمام سند جدید بنام خریدار صادر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
باسلام
من یکه شهروندافغانی استم کی معلا مقم ایران شدم وگذرنامه ایران دارم
میخواسنم بیدونم کی میتونم سند ماشین بنام خودم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
دفترخانه
۰۶:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام دوستان نیرو انتظامی به عنوان مسولیت در امنیت کشور سند سبز مالکیت صادر میکنه و با تیتر درشت بالای برگه نوشته سند مالکیت حالا من چرا دوباره باید بر م سند دفترخانه ای بزنم و این فقط یه معنی داره سود کلان دفترخانه دارها تلخ که نیست بدشون بیاد خدا به دادمان برسه در تمام دنیا یه مرکز سند صادر میکنه از مسولین درخواست دادم به داد مردم برسن و این موضوع رو حل و فصل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
از سال 99 احتیاجی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست با مراجعه به مراکز تعویض پلاک و پرداخت مالیات و عوارض شهرداری و دادن خلافی سند بنام خریدار صادر خواهد شد و معتبر تز از سند نیرو انتظامی در کشور وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
دفترخانه
۰۶:۱۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام دوستان همه ما می دونیم که برگه سبز نیرو انتظامی سند مالکیت هست و حتی بالای برگه نوشته سند مالکیت ولی چون دفترخانه ها درآمد نجومی دارن و چندین سازمان دیگه از این موضوع سود میبرن همین طور به صورت بلاتکلیف مونده مردم باید اطلاع رسانی کنند چون دفترخانه ها از این سود سرشار نمیگذرند باید مجلس تصویب کنه
Iran (Islamic Republic of)
ﻣﻬﺪﻱ كرمي
۲۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ﺳﻠﺎم ﻣﺎ ﻳﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﺮﻳﺩﻳﻢ ﺟﻨﺪﺳﺎﻝ ﺑﻴﺶ و ﻓﻘﻄ ﻭﻛﺎﻟﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺑﻠﺎﻙ ﺍﺯﺵ ﻛﺮﻓﺘﻴﻢ ﻭﺗﻌﻮﻳﺾ ﺑﻠﺎﻙ ﻛﺮﺩﻳﻢ و ﺍﻟﺎﻥ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺭﻭ ﻓﺮﻭﺧﺘﻴﻢ و ﺧﺮﻳﺪﺍﺭ ﻫﻢ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺑﻠﺎﻙ ﺟﺪﻳﺪ ﻛﺮﺩﻩ و ﻣﻘﺪﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﺑﻮﻝ ﻣﺎﺭﻭ ﻛﺬﺍﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺳﻨﺪ ﻗﻂﻌﻲ ﺑﺨﻮﺭﻩ ﺍﻟﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺟﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﻢ ﺍﻭﻥ ﺷﺨﺼﻲ ﻛﻪ ﺳﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺳﻤﺶ ﻫﺴﺖ ﻛﺮﺝ ﺯﻧﺪﻛﻲ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻭﻣﺎ ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﺍﻭﻥ ﺍﻗﺎ ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺎﺩ ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺟﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻨﺪ ﺯﺩﻥ
United States of America
علی
۱۱:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
توجه کنید :
به دفتر خونه نرید سند رسمی همونه که کارخونه صادر میکنه و برگ سبزی که نیروی انتظامی میده
اگه قرار بود سند دفتر خونه ملاک باشه ، کارخونه باید همون رو میداد نه اینکه ما پاشیم بریم دفتر خونه
و هر خریداری اصرار داشته باشه ، باید هزینه هاشو خودش بده
Iran (Islamic Republic of)
كمالي
۲۳:۲۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من و همسرم خونه پدر شوهرم زندگي ميكنيم من چطور ميتونم ماشينو به اسم خودم انتقال سند بزنم
با آدرس خونه پدر شوهرم ميشه؟ به عنوان عروس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام.این راسته که دیگه الان برای سند زدن خودرو برگه مشخصات خودرو تحریم شده و فقط یه برگه کپی شده ساده میدن که توش نام مشخصات خودرو زده شده????
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۱:۵۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
واقعا ازتون ممنونم بابت اطلاع رسانی که انجام میدین.
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۱:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
خطرناک ترین موضع در نقل انتقال خودرو همین خرید و فروش وکالتی در دفاتر اسناد رسمی هست . جرا مردم بخاطر تنبلی و بی حوصلگی بجای اینکه مراجعه کنن تعویض پلاک و به راحتی نقل انتقال رو انجام بدن میرن دفاتر اسناد رسمی هم هزینه های زیاد متقبل میشن و هم به مشکل های بعدی میخورن. بعنوان مثال اگه خریدار ماشین بره هر خلافی کنه و هر تصادفی کنه فروشنده رو میشناسند . یا اگه ماشین سرقت بشه هم باز هم صاحب اولیه رو میشناسند . توصیه میشه که نه محضر برید و نه وکالتی خرید و فروش کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
این اتفاق برای یکی از بستگان ما افتاده که ماشین خریده وقتی که رفته تعویض پلاک مشخص شده ماشین هم سرقتی هست و هم اینکه شماره موتور و شاسی به صورت حرفه ای دستکاری شده . و حتی مدارک هویتی و مدارک ماشین هم جعلی . دفتر خانه هم به هیچ عنوان قبول نکرده گفته به ما مربوط نیست جعل . از رفتن به دفاتر اسناد رسمی برای نقل انتقال خودرو جدا خوداری کنید تا نه مال و نه آبروتون نره . مستقیم تعویض پلاک و کارشناسی و صدور سند مالکیت خودرو توسط نیروی انتظامی با خیالی راحت و امن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۸
به هیچ وجه نباید مراجعه کرد دفاتر اسناد رسمی چون فردا هر مشکلی پیش بیاد محضر به هیچ عنوان قبول نمیکنه حتی مدارک جعلی بوده . خطر ناک ترین روش انتقال خودرو خرید فروش وکالتی هست که سودی سرشار برای دفاتر اسناد رسمی داره به همین خاطره که مال و آبروی مردم رو بخطر می اندازن . لطفا اطلاع رسانی کنید که خرید فروش ماشین در دفاتر اسناد رسمی ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خود قاضی ها هم وکالت فروش اتومبیل را قبول ندارن چون معتبر نیست اول از شما مدارک صادره از نیرو انتظامی رو میخواد و سند سبز خودرو را . مراقب خرید و فروش وکالتی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
وقتی مشکلی پیش میاد برای وسیله نقلیه شما اول سراغ پلیس میروید نه دفتر خانه وقتی هم به هر مرجع قضایی و انتظامی مراجعه میکنید از شما برگ سبز و بیمه مطالبه میکنه نه برگه دفتر خانه رو . پس نتیجه باید گرفت که سند دفتر خانه معتبر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
از مقامات قضایی و انتظامی کشور درخواست داریم که نقل انتقال خودرو رو محل های تعویض پلاک انجام بدن که امنیت بهتری داره و وقت مردم در دفاتر اسناد رسمی بیخودی هدر نره و هم هزینه های زیادی که از مردم دریافت میکنند به جیب شخص نره و برگرده به حساب دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
دست شما درد نکنه خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۸:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب پولی به جیب میزنن این محضر دارها از عدم آگاهی مردم سو استفاده میکنن و بجای اینکه بگن سند محضری احتیاجی نیست برید تعویض پلاک برای یک ماشین سه تا سند میزنن. یک وکالت فروش . دو وکالت تعویض پلاک. سند قطعی که همه پولها رو هم یکجا میگیرن از مردم . مردم چه گناهی کردن که گیر این محضر دارها پولدار افتادن که جیب آدم رو خالی میکنن . واقعا این قانون باید عوض بشه . واجازه ندن این قشر روز به روز پولدار تر بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
طبق مصوبه جدید سازمان ثبت و مجلس از اول اردیبهشت الزامی به رفتن به دفاتر اسناد رسمی بابت انجام نقل انتقال حودرو نیست . لطفا در هر گروه هستید این مطلب رو بفرستید تا کمک حالی بشه برای مردم تو این شرایط اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالا به زودی با حمایت مردم بتوانیم از ریختن این پول به جیب سردفتران جلوگیری کنیم . و نقل انتقال خودرو رو در مراکز تعویض پلاک انجام بدیم و مالیات رو هم همونجا پرداخت کنیم . فقط کافیه مردم خودجوش این حرکت شایسته رو انجام بدن و با نرفتن به دفاتر اسناد رسمی از واریز پولهای کلان به جیب این افراد خاص جلوگیری بشه .
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۲۱:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
از ریاست محترم ثبت اسناد و املاک و قوه قضائیه و نمیاندگان مجلس خواهشمندیم نقل انتقال خودرو رو بسپارن دست نیروی انتظامی چرا هزینه ها به جیب یک شخص بره چرا سردفتران با درآ»دی ماهانه 150 تا 300 میلیون تومان از بنام زدن خودرو و دادن یک برگ کپی شده از مدارک نیرو انتظامی اینجوری درآمد داشته باشن . پس کی میخوان صدای مردم رو بشنون . فاصله طبقاطی اینجوری ایجاد شده . یم معلم 5 میلیون یک سردفتر 300 میلیون . یک کارمند 1 میلیون یک سردفتر 300 میلیون درآ»د داشته باشه . حتی از یک پزشک هم بیشتر . بیشتر درآمد هم از نقل انتقال خودرو هست
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام همکارگرامی کجادرس میدید5 میلیون من بافوق لیسانس2 میلیون میدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام و احترام
باید به عرض دوستا برسونم هزینه های خودرو که در دفتر خانه گرفته شده بخشی از آن بابت حق ثبت در دفتر می باشد و بیشتر مبلغ ان به حساب اداره دارایی و ثبت انتقال می شود.
دل خوش به این نباشیم که با صدور سند توسط نیروی انتظامی هزینه ها کاهش یابد بلکه نیروی انتظامی نیز موظف به دریافت این مبالغ حتی شاید بیشتر نیز می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما کاری با حق الثبت و مالیات نداریم . اما طبق آمار رسمی دفاتر اسناد رسمی تو تهران فقط فقط از حق التحریر درآمد نجومی دارن نصبت به مشاغل دیگه . حتی از پزشکان هم بیشتر. البته شهرستانها فرق میکنه درآمدی کمتری از تهران دارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با توجه به روند صعودی و افزایش تعرفه های دفاتر اسناد رسمی در نقل انتقال خودرو تنها راه حل و چاره این گره فقط توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور باز میشه نقل انتقال خودرو رو فقط باید تو مراکز تعویض پلاک انجام بشه و بس مگر دفاتر اسناد رسمی چه خدماتی به مردم ارائه میدن که این همه هزینه سر سام آور دریافت میکنند. مگر ماشین با ماشین انتخابش در سامانه اسناد فرق داره که برای هرمدل یک جور حق التحریر میگیرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
جرا سخنان رهبر عزیزمون رو اجرایی نمیکنید که اقتصاد مقاومتی یک از مباحث اقتصاد مقاومتی کم کردن هزینه های مردم هست نه افزایش درآمد دفاتر اسناد رسمی و سردفتران . هزینه های نقل انتقال خودرو در سال 98 بیش از پیش گرون شده و این منفعت به جیب دفاتر اسناد رسمی میره و همچنین خود دولت که مالیات نقل انتقال دریافت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کی حرف گوش میده مگه تو تلویزیون نگفت که اینها درآمد 500 میلیونی دارن که بیشترش هم ثبت سند خودرو هست .همین قشر پولدار جامعه هست که با لابی در مجلس اجازه نداد سند خودرو بنفع مردم تصویب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
چرا تو سال جدید حق التحری دفاتر اسناد رسمی شده دو برابر مگه ماشین با ماشین فرق داره . دولت مالیاتش رو بگیره مردم برن تعویض پلاک کار رو تموم کنن نهایت برن پلیس +10 چه خبره تو دفتر خانه های این همه پول بابت حق التحریر اضافه برگ اضافه تشکیل پرونده چای صدور الکترونیکی سند از مردم پول دریافت میکنند . والا تو شلوغی عید رفتم تعویض پلاک نیم ساعته کارم انجام شد هیچ هم هزینه ناچیزی درقبال خدمات خوب گرفتن هم احترام گذاشتن به ارباب رجوع حالا میری دفتر خونه کلی پول میگیره هیچ سه چهار ساعتم معطلت میکنه آخرشم یه منتی میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
واقعا دفاتر اسناد رسمی شده محلی برای خالی کردن جیب مردم بنفع سردفتران اسناد رسمی واقعا پول بی خدمت در میارن مخصوصا برای ماشین . یعنی چاپ یک برگ کاغذ این همه هزینه داره برای سردفتران . اگه اینجوره پس نیرو انتظامی که کلی خدمت انجام میده باید چند برابر سردفترا پول بعنوان تحریر دریافت کنه . لطفا برای نقل انتقال خودرو مراجعه نکنید دفاتر اسناد رسمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
آخه چقدر هزینه های انتقال خودرو زیاد شده راحت دو برابر و بعضی جاها 3 برابر شده هیچ صرف نمیکنه ماشین خریدن یا فروختن تو محضر مستقیم بریم تعویض پلاک کار رو یکسره کنیم و تمام ارزون تر میشه تا اینکه بریم محضر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
تو این شرایط اقتصادی دولت باید به فکر مردم باشه نه دفاتر اسناد رسمی سند خودرو رو نیرو انتظامی صادر میکنه پولش رو سردفتران اسناد رسمی . مطلبی نوشته شده بود مبنی بر درآمد 80 میلیونی درماه سردفتران در شهرهای بزرگ این مطلب درست اما دوست محترم باید مینوشت درآمد 80 میلیونی از نقل انتقال خودرو . به هرحال به دوستان توصیه اکید میشه که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکنن و خریدار و فروشنده نهایت نیم ساعت وقت بزارن برن تعویض پلاک سند رو همونجا بنام بزنن و تمام
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۹:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اشتباه از خود مردمه وقتی نرن برای بنام زدن ماشین محضر دیگه همه عادت میکنن به این موضوع البته اطلاع رسانی هم واجبه که متاسفانه انجام نمیشه و در ضمن نمایندگان محترم مجلس و کمسیونها فکر کنم شما طرفدار اکثریت مردم نیستین طرفدار صنف پولدار جامعه که دفاتر اسناد رسمی هستن میباشید وگرنه حمایت میکردید از نیرو انتظامی که سند خودرو توسط امن ترین مرجع قانونی کشور انجام بشه نه یک عده آدم پولدار و مرفه بنام سردفتر .
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی دفتر یار بازنشسته تهران
۱۸:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
آیا میدانید هزینه های بنام زدن ماشین تو دفاتر اسناد رسمی سه برابر شده آیا میدانید نقل انتقال خودرو باید تو مراکز تعویض پلاک انجام بشه آیا میدانید در دفاتر اسناد رسمی ماهانه 80 تا 100 میلیون گاهی هم بیشتر هست آیا مرجع قانونی تر از پلیس تو کشور وجود داره آیا خبر دارید تو کشورهای مدرن دنیا تمام کارهای خودرو توسط پلیس و نهایتا مراکز شهرداری انجام میشه اونم با کمترین هزینه که اصلا به چشم نمیاد درآمد خالص یک سر دفتر از یک پزشک هم بیشتره تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
برای بنام زدن ماشین احتیاجی به رفتن دفاتر اسناد رسمی نیست خریدار و فروشنده میرن تعویض پلاک سند بنام خریدار صادر میشه و تمام . احتیاج نیست که بری پول رو بریزی به جیب دفاتر اسناد رسمی آیا معتبر تر از پلیس جای دیگه هست ؟
Sweden
احسان
۱۵:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
در تمام نظراتی که گفته شد فقط شما قشنگ قضیه رو توضیح دادید مگر نه بقیه توی حاشیه ها گیر کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۲:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
سلام لطفا راهنمایم کنید .اگر ماشین در انحصار وراثت باشد ایا به جریمه های ماشین تخفیف میدهند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
سلام
از متن می توان نتیجه گرفت که هم برای تعویض پلاک هم برای تنظیم سند به نام خرید؛ نیاز به دو تا وکالت داریم.
درست است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
خیر یک وکالت کافیه . البته پیشنهاد میشه وکالتی خرید و فروش انجام ندن . خریدار و فروشنده برن تعویض پلاک همونجا سند رو نیرو انتظامی بنام خریدار صادر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوستی تعریف میکرد ماشینی خریداری کرده بود . خریدار و فروشنده میرن دفتر اسناد رسمی . سردفتر محترم بجای اینکه راهنمایی کنه بگه اول برید تعویض پلاک و بعد سند قطعی بزنید. برای خریدار یک وکالت فروش تنظیم میکنه. بعد که خریدار میره تعویض پلاک متوجه میشه . خودرو سرقتی هست و مدارک جعلی و دیگر قصه ا . وقتی هم بر میگرده پیش سر دفتر بهش میگه سردفتر با عصبانیت و عدم توجه میگه جعل به ما مربوط نیست . ما فقط سند تنظیم میکنیم . . به همین دلیله میگم محضر نرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دفاتر اسناد رسمی فقط فقط یک چیز رو میشناسند تو نقل انتقال خودرو . فقط فقط پول . به این دلیل که سود خالص هست براشون چون بدون هیچ زحمت از مدارک نیرو انتظامی کپی کاری میکنند و چاپ میکنند میدن دست مشتری. برای برادر من هم چنین مشکلی پیش آمده بود رفته بود دفتر اسناد رسمی بعنوان فروشنده خودرو ازش هیچ امضا و اثر انگشتی نگرفتن و میگفت سردفتر و یا کارمندش همراه با خریدار هم امضا کردن و هم اثر انگشت زدن. بعد ها متوجه شده که سر دفتر و دلال با هم همدست بودن و سند رو دو تا یکی میکردن . بعد از سه ماه که برادرم ماشین خریده بود و رفته بود تعویض پلاک پلاکش رو بگیره متوجه شده بود هنوز ماشین قبلی تعویض پلاک نشده . بعد از مراجعه به دفتر خانه سر دفتر نه شماره خریدار قبلی رو بهش داده بود و نه کپی از سندی که تنظیم کرده بود. گفته بود شما دیگه فروختی و هیچ کاره هستی تو این سند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا حالم گرفته شد . ممنون از اینکه گفتید .لطفا مردم به دوستان و آشنایان خود هم اعلام کنند . به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکنند برای بنام زدن خودرو . برای اینکه مالشون سوخت نشه مستقیم برن مراکز تعویض پلاک کار رو یک سره کنند . هم دولت این موضوع رو تو تلویزیون اعلام کرده هم مجلس تصویب کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اصلا چنین کاری را انجام ندهید هم هزینه زیادی داره هم اینکه بیشتر موارد وکالتی به مشکل خوردن طرفین . در ضمن اصلا احتیاجی به سند محضری نیست مستقیم برید تعویض پلاک و تمام
آخرین اخبار