مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند خودرو الزامی است؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد از نظر این کمیسیون شکایت کانون سردفتران درباره مباحث انتقال خودرو، وارد است و برای انتقال اسناد خودرو، مراجعه به دفاتر اسناد رسمی الزامی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام پارسایی درباره آخرین وضعیت اختلاف نظر کانون سردفتران و ثبت اسناد با نیروی انتظامی درباره انتقال اسناد خودرو افزود: کانون سردفتران در این باره شکایتی به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و این موضوع در جلسات متعددی با حضور نیروی انتظامی، کانون سردفتران، وزارت دادگستری و قوه قضاییه بررسی شد.
 
وی تصریح کرد: کانون سردفتران معتقد بود نیروی انتظامی به گونه ای تداعی می کند که برای انتقال اسناد خودرو نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست. درنهایت کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کانون سردفتران را وارد دانست و حق را به آنها داد، بنابراین برای انتقال اسناد خودرو، مراجعه به دفاتر اسناد رسمی الزامی است.
 
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: مردم فکر نکنند که اگر به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نکنند و صرفاً به نیروی انتظامی مراجعه کنند عوارض نخواهند داد، بلکه هزینه ای که برای انتقال اسناد خودرو لازم است در هر صورت دریافت خواهد شد و حتی نیروی انتظامی در بودجه 96 پیشنهادی آورده است که مالیات را خودش دریافت کند، بنابراین تفاوتی برای مردم ندارد.
 
پارسایی تصریح کرد: تفاوت مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یا نیروی انتظامی به منظور انتقال اسناد خودرو در این است که در صورت مراجعه به دفاتر اسناد رسمی احتمال جعل اسناد کمتر است و به لحاظ قانونی نیز باید این مسیر طی شود.
 
وی تأکید کرد: حتی قوه قضاییه و وزارت دادگستری معتقدند بهتر است این کار در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: به منظور کاهش دغدغه مردم به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهادی را مطرح کرده ایم که دریافت عوارض بابت انتقال اسناد خودرو کاهش یابد.
 
وی تأکید کرد: از نظر این کمیسیون موضوع خاتمه یافته است و برای انتقال اسناد خودرو باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود و نیروی انتظامی هم ملزم به اجرای نظر کمیسیون است و اگر اجرا نکند، تخلف است و مراحل بعدی را طی خواهد کرد.
 
منبع:خبرگزاری صدا وسیما
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار