استاندار اصفهان:

اختصاص 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به تروج فرهنگ ایثار و شهادت

استاندار اصفهان گفت:دستگاه‌ها مکلف خواهند بود 20 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب سیاست‌های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف این امور کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان اظهار کرد: آن‌چه به عنوان سند افتخار مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و مدافعان انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بوده و هست، مسأله فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر ما به عنوان مدیران، این فرهنگ را در جامعه حفظ، جاری و ساری کنیم در همه زمینه‌های رشد و توسعه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق خواهیم بود.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد به این دلیل است که ما نتوانسته ایم آن‌چنان که باید و شاید پیام شهدا و ایثارگران که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند را به نحو مطلوب جاری کنیم.

استاندار اصفهان با بیان این که در سال‌های گذشته صدا و سیما و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این خصوص اقدامات زیادی را به انجام رساندند، گفت: کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند باید به ابزار و کمیت کار تجهیز و مسلح شوند و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید به گونه‌ای باشد که محتوا هم دارای کمیت و تنوع باشد و هم کیفیت مطلوب در موضوعات مطرح شده دیده شود که بتواند همه جوانان با دیدگاه‌های مختلف را جذب کند.

وی با تأکید بر این که باید در کارگروه‌های مربوطه هم بر روی عنوان کانال‌ها در فضای مجازی و هم کمیت و به ویژه کیفیت محتوای کانال‌ها کار شود، خاطرنشان کرد: زبان ایثار و شهادت باید به زبان جوانان امروز تبدیل شود و باید با سعه صدر و نگاه باز، جوانان را نسبت به کشور، دین ، قرآن و اعتقادات و افتخار به 8 سال دفاع مقدس جذب کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به آیین‌نامه پیشنهادی چگونگی نصب تصاویر شهدا و تندیس‌ها و ... در سطح شهرها اذعان داشت: طراحی تصاویر شهدا در سطح شهرها باید به گونه‌ای باشد که بتواند تمامی اقشار جامعه را جذب کند و دارای مفهوم هنری و با ارزش‌های هنری امروز جامعه باشد و در این راستا باید از مشاوران متخصص تبلیغاتی و برندسازی کمک گرفته شود تا فعالیت‌ها، فاخر، ارزشمند و متناسب با سلیقه جوان امروز باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل اختصاص 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به تروج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: سیاست‌های مصوب از سوی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که براساس آن در اجرای بند «چ» ماده 86 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه دستگاه‌ها مکلف خواهند بود 20 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب سیاست‌های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف این امور کنند.

گفتنی است در این جلسه با ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان، توسعه خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا و اختصاص 19 هزار واحد مسکونی به ایثارگران، تصمیمات لازم اتخاذ و موارد به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.