رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی؛

اعتکاف جوانان با ظرفیت ۴ هزار نفر در حرم مطهر رضوی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: موسسه جوانان آستان قدس رضوی برای دومین سال، اعتکاف جوانان را با ظرفیت ۴ هزار نفر در ۱۴ استان برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد گفت: امسال برگزاری اعتکاف جوانان با ظرفیت ۴ هزار نفر در ۱۴ استان پیش‌بینی شده است که با مشارکت تشکل‌های فرهنگی مردمی این برنامه اجرا خواهد شد و ۲۰۰ مربی و طلبه همراهی معتکفان را بر عهده دارند.

وی افزود: مسجد جامع گوهرشاد ظرفیت دو هزار نفری برای برگزاری اعتکاف را دارد که خواهر و برادر هر کدام هزار نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد و دو ماه قبل از ایام برگزاری اعتکاف، ظرفیت مسجد گوهرشاد تکمیل می‌شود که این اتفاق مبارک در نوع خودش کم نظیر است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: اعتکاف یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مسیر انسان‌سازی و جامعه قرآنی است و قطعا یکی از رویش‌هایی است که در بستر انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است درگذشته در مراسم اعتکاف فقط علما و فضلای حوزه‌های علمیه شرکت می‌کردند، ولی اکنون شاهد حضور آحاد مردم به ویژه جوانان در این فریضه الهی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود: امیدواریم به دنبال مذاکره با ستاد اعتکاف و همکاری متقابل با این سازمان بتوانییم در سال‌های اینده از جوانان بیشتری در ایام اعتکاف میزبانی کنییم وبا همکاری موسسه به نشر تولید محصولات فرهنگی متناسب با برگزاری اعتکاف را اجرایی کنیم.
وی افزود: حضور پرشور اقشار مختلف در اعتکاف یک ظرفیت ممتاز و ارزشمندی است؛ و دستگاه‌های فرهنگی باید از استقبال گسترده جوانان در عرصه‌های فرهنگی استفاده کنند وسعی در استمرار ارتباط با جوانان در کل ایام سال را داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: خطر‌های فراوانی در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی خانواده‌ها را تهدید می‌کند، به همین جهت مرکز زنان و خانواده سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نظر دارد برنامه‌ای را برای تعامل و ارتباط با خواهران شرکت کننده در اعتکاف داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود: امیدوارییم بتوانیم از ظرفیت خواهران مومن انقلابی که توفیق شرکت در این فریضه معنوی را دارند بهره‌مند شده و آن‌ها بتوانند نقش‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی خودشان را در تحکیم، صیانت و تعالی نهاد خانواده حفظ کنند؛ و امیدواریم این تعامل و همکاری منجر به تشکیل یک شبکه خوبی از خواهران مومن انقلابی شرکت‌کننده در اعتکاف برای فعالیت‌های حوزه خانواده، در آینده شود.
 
انتها پیام//م.ن
 

اعتکاف جوانان با ظرفیت 4هزار نفر در 14 استان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.