معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

یکی از چالش‌های حوزه پرورشی آموزش و پرورش کمبود ۱۰۰ هزار نیروی توانمند است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود ۱۰۰ هزار نیرو حوزه پرورشی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان‌های سراسر کشور در چابهار گفت: یادگیری، مهارت، انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دینی و تربیتی از مولفه‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: از آنجایی که اولویت نخست حوزه پرورشی و تربیتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است تقویت فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و تربیتی می‌تواند کمک شایانی به این بخش کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در برنامه‌های حوزه تربیتی ۲۰ سیاست و راهبرد در زمینه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تدوین شده که از این تعداد سه راهبرد به عنوان اولویت اساسی با توجه به اقتضائات جامعه مد نظر است.

کاظمی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، مهارت‌ها و فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان دانش آموزان سه راهبرد مهم در حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: حذف گزارش گیری‌های مختلف در حوزه پرورشی مهمترین کاری است که آغاز کرده ایم.

وی کاهش رقابت‌ها در حوزه پرورشی و توسعه فعالیت‌های اردویی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این بخش عنوان کرد و گفت: نگاه توسعه‌ای و عدالت محور به استان‌های دور و محروم از ویژگی‌های کار حوزه پرورشی است.

انتهای پیام/گ

کمبود نیرو یکی از چالش های آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار