بهره برداری از ۲۳ مدرسه در حاشیه شهر زاهدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ مدرسه در حاشیه شهر زاهدان تا مهر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با تلاش  آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و مشارکت خیران در امر مدرسه سازی، ۲۳ مدرسه در حاشیه شهر زاهدان تا مهر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

باقر کرد در جلسه بررسی طرح‌های حاشیه نشینی که با حضور علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: پنج هزار کودک بازمانده از تحصیل در حاشیه شهر زاهدان زندگی می‌کنند که با بهره برداری از ۲۳ مدرسه، شرایط تحصیل این کودکان فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: این مدارس با مشارکت دولت، بنیاد برکت و خیرین در حال احداث است.

معاون استاندار افزود: شهر زاهدان دومین شهر حاشیه نشین در کشور است که برای کاهش آسیب‌های ناشی از این معضل، نیاز هست تمام اعتبارات حاشیه نشینی به صورت صددرصد اختصاص یابد.

کرد گفت: اگر جامعه نتواند سیطره فرهنگی به حاشیه شهر داشته باشد به طور قطع سبب فرهنگ گریزی حاشیه نشینان می‌شود که این به معنای استقلال فرهنگی مبهم است.

وی بیان کرد: بر اساس شاخص‌های شهرنشینی با در نظر گرفتن مناطق مسکن مهر در کنار محلات کریم آباد، شیرآباد و بابائیان حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر زاهدان حاشیه نشین هستند.

معاون استاندار با اشاره به تاکید استاندار در رابطه با تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به امر حاشیه نشینی گفت: ناهماهنگی در تخصیص اعتبارات به امر حاشیه نشینی باید در شورای برنامه ریزی ساماندهی شده و این میزان اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی برای برطرف نمودن مشکلات حاشیه نشینی هزینه شود.

انتهای پیام/گ

ساخت مدرسه در حاشیه شهر زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار