باشگاه‌ها بدون پرداخت حق پخش، امکان فعالیت را ندارند

سرپرست باشگاه سپاهان اصفهان گفت:به اتفاق همه باشگاه‌ها درخواست داریم که حق قانونی، به حق و عمده باشگاه‌های ایران از سوی صدا و سیما و تلویزیون پرداخت شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود تابش عصر جمعه پس از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: مدیران باشگاه‌ها روز دوشنبه در فدراسیون فوتبال با محوریت حق پخش تلویزیونی جلسه‌ای برگزاری کردند. باید بگویم این مهم‌ترین و بالاترین درآمد باشگاه‌ها بوده و در همه جای دنیا، حق پخش تلویزیونی بخش عمده درآمدهای باشگاه‌ها را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: باشگاه‌داری هزینه‌های سنگینی بر دوش ما می‌گذارد و با این شرایط اقتصادی اگر حق پخش تأمین نشود و به باشگاه‌ها پرداخت نشود، باشگاه‌ها از رده خارج شده و نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سرپرست باشگاه سپاهان اصفهان تاکید کرد: رئیس فیفا به صراحت اعلام کرد تنها کشوری که حق پخش به ورزش خود نمی‌دهد ایران است و به گفته او، تعجب‌برانگیز است که چگونه حق پخش پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: همه باشگاه‌ها در این زمینه متحد هستند زیرا چاره‌ای به جز آن ندارند و باشگاه‌ها بدون پرداخت حق پخش، امکان فعالیت را ندارند.ا ین مبلغ قابل توجه است و من نمی‌دانم که چرا این رقم پرداخت نمی‌شود. در سال ۹۳، ۲۲ میلیارد تومان به فوتبال ایران پرداخت شد و از آن زمان رقمی به باشگاه‌ها پرداخت نشد.

تابش افزود: به اتفاق همه باشگاه‌ها درخواست داریم که حق قانونی، به حق و عمده باشگاه‌های ایران از سوی صدا و سیما و تلویزیون پرداخت شود.

وی بیان کرد: تلویزیون رایگان از بازی‌ها استفاده کرده و درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند و امیدوارم که این اتفاق صورت گیرد؛ ما نمی‌خواهیم که بخش عظیمی از مردم را از دیدن مسابقات محروم کنیم و دوست داریم با تعامل خوب با صدا و سیما و پیگیری وزیر ورزش و جوانان، این اتفاق صورت گیرد و شرایط خوبی حاکم شود. امیدوار هستیم که حق پخش را دریافت کرده و حق قانونی باشگاه‌ها اعمال شود.

سرپرست باشگاه سپاهان اصفهان بیان کرد: سپاهان جزو باشگاه‌های پرهوادار ما به شمار می‌رود و اگرچه شرایط چندان خوبی در جدول ندارد اما بدون شک با تلاش‌های ابراهیم‌زاده، وضعیت تیم ما بهتر می‌شود.

وی افزود: در این بازی سپاهان تماشاگر قابل توجهی داشتیم و حتی اگر پرسپولیس و استقلال در این جایگاه حضور داشتند، اینگونه هوادار به ورزشگاه‌ها جذب نمی‌کرد. بدون شک در آینده شرایط تیم ما بهتر شده و ورزشگاه پر خواهد شد.

تابش گفت: پرسپولیس و استقلال با باشگاه‌های دیگر بازی می‌کنند و اینگونه نیست که فقط این دو باشگاه مستحق دریافت حق پخش تلویزیونی باشند. در سال‌های گذشته این دو باشگاه، بدون باشگاه‌های دیگر حق و حقوقی را دریافت کردند و کل شرایط را خراب کردند و اگر مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه تصویب می‌شد، اینگونه مشکل نداشتیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در جلسه گذشته سرخابی‌ها نیز همراه بودند و امیدوار هستیم در این زمینه همه تلاش‌های خوبی صورت دهند.

سرپرست باشگاه سپاهان اصفهان اضافه کرد: خیلی امیدوار هستیم و صحبت‌هایی در این زمینه شده است اما تلاش می‌کنیم که شرایط بهتر شده و باشگاه‌ها بتوانند از امتیازات خود استفاده کنند وگرنه باشگاه‌ها در آینده قادر به ادامه حیات خود نخواهند بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.