اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در سربیشه

اکیپ های نظارت شبکه دامپزشکی سربیشه آماده اجرای طرح تشدید و کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز هستند.

رمضانی رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:طرح نظارت های ویژه ایا نوروز توسط شبکه دامپزشکی سربیشه از بیست و پنجم اسفند ماه تا چهاردهم فروردین اجرایی خواهد شد.

وی افزود:در این طرح 3 اکیپ شامل 7 بازرس بهداشتی فرآورده خام دامی عهده دار نظارت و بازرسی از رستوران های درون و برون شهری، سوپرمارکت ها ، قصابی ها ، کبابی ها ، کشتارگاه و غیره   خواهند بود .

رمضانی گفت : با هماهنگی با سایر ادارات  ( صنعت معدن، شبکه بهداشت ، اصناف، تعزیرات ، شهرداری و اماکن) گشت های مشترکی نیز در طول این ایام برقرار خواهد بود تا شهروندان با خیالی آسوده به خرید کالای بهداشتی اقدام نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه به اقدامات این شبکه در سال 96 در حیطه کنترل و بازدید های نظارتی در شهرستان اشاره کرد و افزود:شبکه دامپزشکی سربیشه در سال 96 با هدف حفظ امنیت غذایی و تأمین سلامت دام، نظارت های گسترده و مطلوبی بر فعالیت های این حوزه انجام داده است.

وی این طرح ها را شامل  110 مورد بازدید نظارتی بر رستورانهای درون و برون شهری ، 350 مورد بازدید از سوپر مارکتها ، 176 مورد بازدید و بازرسی از کشتارگاه  ، 140 مورد بازدید از قصابی ها ، و 40 مورد بازدید از روز بازار برشمرد و گفت: در مجموع بیش از نیم تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

رمضانی به مصرف کنندگان و شهروندان توصیه کرد گوشت قرمز ، گوشت مرغ و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از ممهور بودن گوشت به مهر مطمئن شوند و در هنگام خرید گوشت مرغ به بسته‌بندی آن،چه به صورت کامل و چه به صورت قطعه‌بندی شده و تاریخ تولید و انقضاء محصول توجه کنند و از خرید مرغ به صورت غیر بسته‌بندی خودداری کرده و در صورت مشاهده مراتب را به شماره 32662919 و 32663850 شبکه دامپزشکی سربیشه اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

طرح نظارتی دامپزشکی سربیشه اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار