درگیری فیزیکی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به خاطر شناسنامه‌ الکترونیک

برخی از رسانه های افغانستان به نقل از منابعی در ارگ ریاست جمهوری  این کشور اعلام کردند که ثبت نام اجباری اخذ شناسنامه الکترونیک منجر به درگیری فیزیکی در ارگ شده است.

درگیری فیزیکی در ارگ ریاست مهوری افغانستان به خاطر شناسنامه‌ الکترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از رسانه های افغانستان به نقل از منابعی در ارگ ریاست جمهوری  این کشور اعلام کردند که ثبت نام اجباری اخذ شناسنامه الکترونیک منجر به درگیری فیزیکی در ارگ شده است.

به گفته مسئولان ارشد ارگ و اداره امور، کارمندان این اداره‌ها با جبر و تهدید مجبور به ثبت و بایومتریک برای اخذ شناسنامه‌های الکترونیک می‌کنند.

برخی منابع می‌گویند که در چند مورد حتی میان کارمندانی که نمی‌خواستند در روند ثبت نام و بایومتریک اشتراک کنند و کسانی که آنان را مجبور و یا تهدید می‌کرده‌اند، درگیری فیزیکی و لفظی رخ داده است.

بر اساس گزارشات، کسانی در ارگ و اداره امور حضور دارند که با روند ثبت نام و بایومتریک برای اخذ شناسنامه‌های الکترونیک موافق نیستند و نمی‌خواهند در این روند اشتراک کنند.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اما در واکنش به این موضوع گفت: روند بایومتریک یک امر اختیاری است و مسئولان ارگ ریاست جمهوری کسی را به زور وادار به این کار نمی کنند.

گفتنی است که ثبت کلمه «افغان» در شناسنامه های الکترونیک، جنجال های زیادی در فضای اجتماعی و سیاسی افغانستان برانگیخته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار