اسلام دره ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مهاجرینی که نیاز به پاسپورت الکترونیک دارند باید برای «تثبیت هویت» اقدام کنند

مسئول طرح صدور پاسپورت های الکترونیکی گفت: جایگزینی طرح «تثبیت هویت» به جای صدور تذکره در جهت سهولت بیشتر کارها و آسایش مهاجرین انجام گرفته است.

مهاجرینی که نیاز به پاسپورت الکترونیک دارند باید برای «تثبیت هویت» اقدام کنند«محمد اسلام دره ای»، مستشار فرهنگی و حقوقی سفارت افغانستان در تهران و مسئول طرح صدور پاسپورت های الکترونیکی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جایگزینی طرح «تثبیت هویت» به جای صدور تذکره در جهت سهولت بیشتر کارها و آسایش مهاجرین انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: طرح تثبیت هویت مدتی است که جایگزین صدور تذکره شده است و مهاجرین از هم اکنون می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

اسلام دره ای افزود: مهاجرینی که نیاز به اخذ پاسپورت های الکترونیکی دارند باید ابتدا برای تثبیت هویت اقدام کنند.

مسئول طرح صدور پاسپورت های الکترونیکی عنوان کرد: طرح تثبیت هویت مهاجرین افغانستانی کمی نسبت به صدور  تذکره آسان تر است؛ گاهی اوقات یک عضو خانواده نمی توانست تذکره بگیرد اما با جایگزینی این طرح این نوع مشکلات برطرف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طرح تثبیت هویت نیز تذکره یکی از اقارب لازم است یا خیر گفت: بله طرح تثبیت هویت نیز احتیاج به تذکره یکی از نزدیکان دارد.

«محمد اسلام دره ای»، مسئول طرح صدور پاسپورت های الکترونیکی تاکید کرد: تا دو الی سه سال آینده تمام مهاجرین مقیم ایران باید پاسپورت های الکترونیک دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.